مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با تاکید بر ایجاد حساسیت و آگاه‌سازی عمومی و ارائه آموزش‌ها در راستای کاهش مخاطرات حوادث طبیعی به مردم بیان کرد: باید دستگاه‌های عملیاتی مختلف در زمینه مدیریت بحران برنامه منجسم داشته باشند تا در زمان بروز حوادث با آمادگی بیشتر در صحنه حضور یافته و از افزایش خسارت جلوگیری کنند.
کد خبر: ۹۰۱۹۶۳۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل؛ فرهاد عبدالعلی‌پور در جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران شهرستان بیله‌سوار اظهار داشت: متاسفانه از ابتدای امسال تا کنون شاهد وارد شدن خسارات ناشی از بلایا و حودث طبیعی به ویژه سرمازدگی و سیل در سطح استان بودیم به طوری که میزان خسارات وارد شده حوادث طبیعی در استان 900 میلیارد تومان بوده است.

وی با تاکید بر ایجاد حساسیت و آگاه‌سازی عمومی و ارائه آموزش‌ها در راستای کاهش مخاطرات حوادث طبیعی به مردم بیان کرد: باید دستگاه‌های عملیاتی مختلف در زمینه مدیریت بحران برنامه منجسم داشته باشند تا در زمان بروز حوادث با آمادگی بیشتر در صحنه حضور یافته و از افزایش خسارت جلوگیری کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اردبیل با تاکید بر توسعه فرهنگ بیمه در بخش‌های مسکونی، کشاورزی، صنعتی، تجاری، خدماتی و سایر بخش‌ها در سطح استان افزود: باید در این زمینه از ظرفیت و توان سازمان‌های مردم‌نهاد استفاده شده و تلاش کنیم تا فرهنگ بیمه را در بین مردم نهادینه‌سازی کنیم.

عبدالعلی‌پور تامین محل اسکان اضطراری و امکانات مورد نیاز در شرایط بحرانی را ضروری دانست و تصریح کرد: با توجه به نزدیک شدن به فصل برداشت گندم در بیله‌سوار برای جلوگیری از آتش‌سوزی‌ها باید تجهیزات و امکانات لازم تدارک دیده شده و به ویژه از ظرفیت مردمی نیز در این زمینه بهره برد.

فرماندار شهرستان بیله‌سوار نیز در این جلسه با اشاره به نزدیکی به ایام برداشت گندم اظهار کرد: با توجه به این موضوع اعضای مدیریت بحران شهرستان با تمامی مکانات و تجیهزات در هفت نقطه از شهرستان با گروه‌های و اکیپ‌های تدارک دیده شده در آماده‌باش کامل خواهند بود تا از بروز هر گونه حدثه آتش‌سوزی در مزارع جلوگیری کنند.

حسن قبادی با تاکید بر قدامات خودمراقبتی کشاورزان برای جلوگیری از آتش‌سوزی در مزارع بیان کرد: امکانات و تجهیزات نهادهایی چون شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، هلال احمر و راهداری در زمینه اطفای حریق به کار گرفته خواهد شد که انتظار می‌رود بهره‌برداران و کشاورزان نیز در این زمینه همکاری و مشارکت لازم را داشته باشند.

ارسال نظرات