در جلسه دانشجویان بسیجی با نماینده ولی فقیه کرمان مطرح شد:
در جلسه هم اندیشی دانشجویان بسیجی کرمان با حجت الاسلام علیدادی معضلات اجتماعی و فرهنگی سطح استان و دانشگاه‌ها بررسی شد.
کد خبر: ۹۰۱۹۶۲۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرمان؛ صبح امروز دانشجویان بسیجی دانشگاه‌های کرمان در جلسه هم اندیشی با حجت الاسلام علیدادی نماینده، ولی فقیه در استان حضور یافتند؛  محمدی کیا مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان  در این نشست با اشاره به برخی معضلات استان کرمان توضیح داد: در استان کرمان فقدان یک شخصیت انقلابی که فعالیت‌های نیروی حزب الله حول محور ایشان باشد حس میشود؛ درخواست ما از امام جمعه کرمان این است که به عنوان یک شخصیت انقلابی خط دهی به مردم و جبهه انقلاب را در دست بگیرند؛ همچنین مشکل دیگری که در سطح دانشگاه‌ها وجود دارد اصطکاک نیرو‌های انقلابی با یکدیگر است به طوریکه این ناهماهنگی‌ها تا سطح نهاد نمایندگی رهبری رسوخ کرده و بعضا هم افزایی لازم بین تشکل‌های انقلابی دانشگاه نهاد رهبری صورت نمی‌گیرد.

سپس رحیمی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه ازاد ضمن طرح چند پرسش در خصوص معضلات استان گفت: برنامه جنابعالی برای حل معضلات موضوع حاشیه شهر کرمان چیست؟ همچنین در حوزه اقتصاد مقاومتی با وجود ظرفیت‌های فراوان استان و اینکه پایلوت اقتصادمقاومتی در کشور بودیم چقدر به اشتغال جوانان ما ختم شد؟ چقدر در وضعیت مردم جنوب کرمان تاثیرگذار بوده است.

وی افزود: در استان ما مسئولین دغدغه حل مشکلات مردم را ندارند این همه پول و درآمد استان در کجا خرج می‌شود؟ استانی که بیشترین معادن و بیشترین ظرفیت کشاورزی را دارد شایسته چنین محرومیتی برای مردم نیست.

آموزش و پرورش کرمان به باشگاه احزاب تبدیل شده است

در ادامه سلیمانی مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کرمان اظهار داشت: استان ما سیاسی‌ترین استان کشور است که این مساله به آموزش و پرروش هم نفوذ کرده و این نهاد به باشگاه احزاب تبدیل شده است، تقاضای ما از جنابعالی این است که به این موضوع ورود کنید و حتی الامکان نگاه جناحی در این حوزه از بین رود تا به نیرو‌های انقلابی جهت فعالیت میدان داده شود.

سپس عسکری از فعالین دانشجویی دانشگاه شهید باهنر کرمان صحبت‌های خود را با درخواستی از امام جمعه آغاز کرد و گفت: مطالبه ما از جنابعالی حضور فعالتر در عرصه‌هایی است که اثرگذاری دارد تا شائبه امام جمعه شخصیت تشریفاتی است از بین برود.

وی ادامه داد: عدم وجود یک اتاق فکر و نقشه فرهنگی برای شهر کرمان از معضلات ماست مجموعه‌های فرهنگی شهر ما با کدام معضل مبارزه می‌کنند؟ ما شاهد هدر رفتن توان جریان انقلابی هستیم یعنی مجموعه‌هایی دارند کار میکنند، اما چون هدفگذاری نیست هم افزایی وجود ندارد؛ همچنین عدم پاسخگویی مسئولین در سطح استان که در بخش‌های کوچکتر بیداد میکند در واقع مسئولین خود را از پاسخگویی مصون میدانند و مطالبه جدی ما از شما این است که این مساله را از طریق تریبون نماز جمعه فرهنگسازی کنید.

بودجه‌های میلیاردی متولیان فرهنگ دانشگاه چطور هزینه می‌شود؟

در نهایت ناصر بهروز ضمن جمع بندی موضوعات مطرح شده خاطرنشان کرد: عمده‌ترین اسیب در دانشگاه‌ها و به خصوص خوابگاه‌ها بحث اسیب‌های اجتماعی است که هیچ راه حلی برای آن ارائه نشده است بطوریکه متولیان فرهنگی دانشگاه‌ها با وجود تخصیص بودجه‌های گزاف قدمی در این زمینه برنمیدارند از جنابعالی درخواست داریم مجموعه‌ای با محوریت شما و با حضور مسئولین فرهنگی و نهاد رهبری دانشگاه‌ها تشکیل جلسه دهد تا مشخص شود بودجه‌های فرهنگی در چه راهی و با چه هدفی در دانشگاه‌ها هزینه می‌شوند.

وی با اشاره به معضلات حاشیه نشینی گفت:حاشیه شهر کرمان حدود ۸۰ هزار نفر جمعیت دارد که انواع ناهنجاری‌های اجتماعی به خاطر یک وعده غذا در این مناطق رخ می‌دهد بایستی همه مجموعه‌های خدمات رسانی شهر کرمان تحت عنوان قرارگاه اجتماعی گرد هم آیند تا چشم اندازی جهت حل این معضلات اجتماعی ترسیم شود؛ بسیج دانشجویی هم تمام توان خود را در این مسیر به میدان خواهد آورد.

نگاه خدا محوری و شایسته سالاری بسیج باید به جامعه تسری پیدا کند

در پایان حجت الاسلام علیدادی ضمن ابراز خرسندی از حضور در جمع دانشجویان گفت: نکته اول در خصوص بسیج که تشکلی است پویا و انقلابی حفاظت از ارزش‌ها و گسترش آنهاست پس در دانشگاه‌ها نیز با وجود موانع فراوان نیاز به حرکت جهادی برای حفظ ارزشهاست.

نماینده، ولی فقیه در استان افزود: حرکت بسیج بایستی دفعی و رفعی باشد یعنی هم در جهت پیشگیری از اتفاقات دفاعی کار کند و هم در صورت رخداد در جهت رفع و جمع کردن قضیه گام بردارد.

وی تشریح کرد: نکته دوم این است که بسیج دانشجویی فقط قصد دارد مجموعه خود را حفظ کند یا دیگران را هم به مسیر انقلاب بیاورد؟ قطعا گسترش تفکر انقلاب از وظایف این نهاد است.

امام جمعه کرمان اظهار داشت: سه ضلع مثلث در بسیج وجود دارد: اول، تعریف ساختار درست که در بسیج در ساختار بسیار قابل دفاع و قوی هستیم

دوم تعریف برنامه برای ساختار که محتوا را در قالب ساختار ارائه دهد؛ انچه که می‌بینیم بسیج در محتوا هم خوب عمل کرده است، ضلع سوم اجراست که چطور حداکثر منفعت را داشته باشیم؛ در این بخش بسیج باید بیشتر کار کند تا اثرگذاری بیشتری در سطح جامعه داشته باشد.

حجت الاسلام علیدادی در پایان خاطرنشان کرد: آسیب‌های نظام اسلامی در دو سطح است یکی دشمن خارجی که به هیچ وجه با ما کنار نمی‌آید و بی رحمانه به ما میتازد دوم نگاه‌های جناحی داخل نظام است که شایسته سالاری را در نظر نمی‌گیرند که بسیج می‌تواند نگاه خدامحوری خود را به جامعه تسری دهد تا جای خط محوری را بگیرد.
 
 
 
 
 
 
 
 
ارسال نظرات