خبرهای داغ:
شهردار قم گفت: شهرداری مسیر‌های مختلفی را برای تامین منابع و تجهیزات مترو در حال پیگیری است.
کد خبر: ۹۰۱۹۶۲۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۶:۲۵
پیگیری مسیر‌های مختلف برای تامین تجهیزات قطار شهری/نباید اجازه داد راه‌های تامین منابع مترو بسته شود
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد دوشنبه شب در چهل و نهمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که به ریاست عبدالله جلالی در سالن جلسات ساختمان شهید باکری برگزار شد، با اشاره به برنامه شهرداری برای تامین بخشی از تجهیزات قطار شهری قم از محل منابع یوزانس و فاینانس اظهار کرد: رفتن به سمت اینکه از امکانات چینی‌ها برای تامین تجهیزات مترو استفاده کنیم یکی از اولویت‌ها است و به موازات آن مسیر‌های دیگری نیز در حال پیگیری است.

وی با تاکید بر اینکه اولویت اصلی شهرداری استفاده از ظرفیت بوژن برای تجهیزات مترو است خاطرنشان کرد: حرکتی که در این تفاهم‌نامه چین پیگیری می‌شود برای پشتیبانی است و اگر بحث تامین بوژن تصویب شود این کار را پیگیری نخواهیم کرد.

شهردار قم تصریح کرد: ما که منابع نداریم با این روش در حال پیش‌بینی منابع هستیم؛ این منابع یا از طریق اوراق است یا فاینانس و این مساله امروز در کلان‌شهر‌ها باب شده است با اینکه ما با احتیاط در این زمینه حرکت می‌کنیم.

وی با بیان اینکه کلان‌شهر‌های مختلف در دریافت تسهیلات فاینانس مسابقه گذاشته‌اند تصریح کرد: ما در این زمینه با احتیاط حرکت می‌کنیم چراکه به فکر بحث بازپرداخت آن‌ها هستیم.

سقائیان‌نژاد تصریح کرد: ۳۳۰ میلیارد تومانی که در سال ۹۴ انجام شده در حال پرداخت هستیم و مابقی شهرداری‌ها اقساط خود را پرداخت نکرده‌اند.

وی اضافه کرد: این تفاهم‌نامه راهی است که اجازه ندهیم مسیر برای تامین منابع بسته شود؛ در این تفاهم‌نامه تمام منابع از محل شهرداری باید تامین شود و دولت در آن دخیل نیست.

شهردار قم با تاکید بر اینکه فاینانس تنها برای تجهیزات است گفت: نه به عنوان نخستین راه‌حل بلکه به عنوان بخشی از برنامه در حال پیگیری مسیر نورینکو هستیم و بحث ما این است که برای تکمیل مترو در افق ۹۸ از برنامه عقب نمانیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها