خبرهای داغ:
دومین جلسه اخلاق پیرامون شرحی بر دعای مکارم الاخلاق از صحیفه سجادیه با حضور امام جمعه رهنان برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۱۹۵۹۵
|
۰۳ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۵:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از درچه، دومین جلسه اخلاق با حضور امام جمعه رهنان در محفل کارکنان سپاه ناحیه درچه در نمازخانه این ناحیه برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام محمدی اظهار داشت: حضرت امام زین العابدین علیه السلام در دعای مکارم الاخلاق درصحیفه سجادیه از خداوند می خواهد که یقینش را به افضل یقینها مبدل سازد ولذا می توان فهمید که یقین هم درجاتی دارد و آخرین مرتبه یقین حق الیقین است.

وی افزود: مومن باید از خداوند بخواهد که مراتب یقینش را با لا ببرد ولذا یقین بالاتر از علم است چنانچه در برسی احوالات حضرت ابراهیم علیه السلام و یا فرعون و یا شیطان می توان پنداشت که اینها تمامی علم داشتند ولیکن یقین آنها ضعیف بوده است.

وی گفت:انسان باید خیر خواه دیگران باشد، همانطور که ما در دعاهای ماه مبارک رمضان از خداوند برای عموم مردم در خواست ومطالبه می کنیم.

حجت الاسلام محمدی تاکید کرد: احسن نیات شامل خیرخواهی برای دیگران، اخلاص در کار، کار برای خدا و خارج از تعریف و توبیخ دیگران می باشد ولذا کار هرچه خالص تر باشد اجرش فراوانتر است و خداوند به کیفیت کار نگاه می کند.

وی در پایان یادآور شد: همانطوریکه در بررسی احوالات  سید شفتی متوجه می شویم که ایشان کارهای زیادی برای خدا انجام داده اند اما بواسطه یک کار کوچک که شاید از دید بشری چندان دارای اهمیت نباشد، عنایات خاصی به این فرد می شود.

ارسال نظرات
آخرین اخبار