خبرهای داغ:
مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین گفت: همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان طرح ضیافت الهی در ۶۰ امامزاده شاخص و برخی مساجد این استان اجرا می شود.
کد خبر: ۹۰۱۹۵۸۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۶

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، غلامرضا عادل مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین hظهار کرد: در قالب این طرح، جزء و ترتیل خوانی قرآن کریم در سطح امامزادگان استان قزوین برپا خواهد شد.
وی ادامه داد: این سازمان همه ساله در ایام ماه مبارک رمضان و به منظور ارتقای سطح معرفتی و معارفی و ایجاد فضاهای معنوی خاص، محفل انس با قرآن کریم را در امامزاده های استان برگزار می کند.
حجت الاسلام عادل با بیان اینکه در راستای این طرح تعدادی از مبلغان دینی در این مکان های مقدس مستقر می شوند، ادامه داد: روحانیان اعزامی در بخش های سخنرانی، پرسش و پاسخ، اقامه نماز جماعت، بیان احکام و حضور در خیمه های معرفت فعالیت خواهند داشت.
وی در ادامه به برپایی خیمه های معرفت نیز اشاره کرد و گفت: در ماه مبارک رمضان همانند سال های گذشته، خیمه های معرفت با موضوع مشاوره خانواده و ازدواج، تربیت کودکان و غرفه کودک و نوجوان در امامزاده های شاخص استان برپا می شود.
مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین اضافه کرد: جلسات تفسیر قرآن، جزء و ترتیل خوانی، افطار دهی در برخ امامزاده‌ ها و پاسخ‌ به مسائل دینی و مذهبی مردم روزه ‌دار از دیگر برنامه های طرح ضیافت الهی به شمار می رود.
حجت الاسلام عادل در پایان اظهار کرد: مهم ترین هدف از برگزاری این برنامه ها تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی، تقویت باورها و اعتقادات، ایجاد کردن فضای معنوی در جامعه به ویژه در بین نسل جوان و ترویج مفاهیم قرآنی است.
استان قزوین دارای ۲۲۶ امامزاده، ۲۰ بقعه متبرکه، یک بقعه انبیاء و چهار مقبره است.
امامزادگان حسین (ع)، اسماعیل (ع)، یعقوب (ع)، محمد حنفیه، سلطان سیدمحمد، اباذر، آمنه خاتون (س)، حلیمه خاتون (س)، زبیده خاتون (س)، بی بی شهربانو (س)، و امامزاده علی اصغر (ع) از جمله بقاع متبرکه و امامزاده های شاخص استان قزوین هستند.
1004/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها