خبرهای داغ:
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی خبر داد
مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی از برگزاری همایش "مقاومت، ایثار و پیروزی" در روز سوم خرداد خبر داد و گفت: این همایش 10 و نیم صبح در مسجد امام حسین (ع) با حضور نیروهای نظامی، انتظامی و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۹۵۸۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۴۹

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، محمدرضا فخر مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان صبح امروز در نشست خبری اظهار کرد: روز سوم خرداد از مقاطع پرافتخار و تاثیرگذار در دوران دفاع مقدس است. در این روز با آزادسازی 5 هزار و 400 متر از خاک جمهوری اسلامی و فتح شهر خون و قیام، یکی از نقاط حماسی دفاع مقدس رقم خورد.

 وی عنوان کرد: حضور همه‌گیر بسیجیان و نیروهای نظامی و انتظامی در عملیات بیت المقدس باعث شد یکی از چشم‌گیرترین صحنه‌های دفاع مقدس به وجود آید و خرمشهر که پاره‌تن جمهوری اسلامی ایران بود، آزاد شود.

  مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی شعار امسال سالروز فتح خرمشهر را "ما توانستیم" اعلام کرد و افزود: این شعار از سخنان مقام معظم رهبری در جمع نخبگان علمی جوان که فرمودند" ما توانستیم در طول هشت سال مقاومت، نیروی متجاوز صدّامی را از کشور بیرون کنیم و قضایا تمام شد. " برگرفته شده است.

 وی با بیان اینکه برنامه‌های سالروز فتح خرمشهر از روز چهارشنبه 2 خردادماه آغاز می‌شود، گفت: این روز با شعار حماسه‌آفرینان و فخرآفرینان نامگذاری شده است و دراین روز دورهمی شیرخواهران زینبی در مکتب نرجس مسجد امام جعفر صادق(ع) برگزار خواهد شد.

 فخر با بیان اینکه روز سوم خردادماه با شعار مقاومت، ایثار، پیروزی پیشکسوتان و شهیدان نامگذاری شده است، خاطرنشان کرد: در این روز صبحگاه مشترک نیروهای نظامی و انتظامی با محوریت پدافند شرق کشور برگزار و در این مراسم، عطرافشانی مزار شهید گمنام و تجلیل از خانواده شهید مدافع حرم شهید پاسدار مرتضی بصیری‌پور را خواهیم داشت.

 وی از برگزاری همایش "مقاومت، ایثار و پیروزی" در روز سوم خرداد خبر داد و افزود: این همایش 10 و نیم صبح در مسجد امام حسین (ع) با حضور نیروهای نظامی، انتظامی و اقشار مختلف مردم برگزار خواهد شد.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: این همایش با سخنرانی سردار رستگارپناه رئیس پژوهشکده امنیت پایدار دانشگاه امام حسین (ع) برگزار و همچنین از نماهنگ مادران چشم انتظار شهدای مفقود الاثر رونمایی خواهد شد.

 فخر با بیان اینکه بانگ مقاومت و پیروزی با حضور رزم نوازان همزمان با سراسر کشور سوم خردادماه سالروز آزادسازی خرمشهر در سطح شهر نواخته می شود، افزود: در بوستان شهدای گمنام شعبانیه همایش مقاومت و پیروزی ساعت 22 سوم خردادماه برگزار و از خانواده های شهدا تجلیل خواهد شد.

 وی افزود: روز سوم خرداد ماه جهادگرانی که در عملیات‌های 8 سال دفاع مقدس حضور داشتند، در محل سازمان جهاد کشاورزی حضور خواهند یافت و در این مراسم از خانواده های شهدای جهادگر تجلیل به عمل خواهد آمد.

 مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به اینکه جمعه 4 خردادماه  روز مقاومت و پایداری و روز دزفول نامگذاری شده است، گفت: در این روز جشنواره پرواز در محل باند قدیم فرودگاه بیرجند برگزار خواهد شد.

 وی ادامه داد: حضور فرماندهان و مسئولان در میعادگاه‌های نماز جمعه و سخنرانی فرمانده ارشد آجا پیش از خطبه‌های نماز جمعه مرکز استان از برنامه‌های قابل اجرا در روز چهارم خردادماه است. 

 فخر با بیان اینکه در مجموع 40 عنوان برنامه به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: سرکشی از خانواده شهدا و تجلیل از رزمندگان دفاع مقدس، برگزاری کرسی آزاداندیشی در دانشگاه‌ها، شب شعر و خاطره‌گویی از جمله ‌برنامه‌های اجرایی سالروز فتح خرمشهر خواهند بود.

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها