بوشهر- استاندار بوشهر گفت: ایمان، معنویت و ایثارگری مردم و نیروهای مسلح باعث خلق حماسه آزادی خرمشهر شد.
کد خبر: ۹۰۱۹۵۴۹
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۵

ایمان و معنویت باعث خلق حماسه آزادی خرمشهر شدبه گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالکریم گراوند روز دوشنبه در نشست هماهنگی برنامه های سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر افزود: سوم خرداد روز تجلی همه خوبی‌ ها، ایثارها و روز تحقق وعده الهی است.
وی بیان کرد: سوم خرداد روز تجدید میثاق امت با امام و رهبرمعظم انقلاب اسلامی است و به عنوان یک روز تاریخی در تاریخ پرشکوه انقلاب اسلامی باقی می ماند.
گراوند اضافه کرد: با آزادسازی خرمشهر به لطف خدا زمینه پیروزی های بعدی رزمندگان اسلام در مقابل دشمنی که همه دنیا پشتیبان او بودند، فراهم شد.
وی تاکید کرد: فتح خرمشهر حماسه عظیمی در دوران دفاع مقدس بود که همه موازنه‌ها و معادله های داخلی و خارجی را به هم زد و تاثیر زیادی در بخش‌های مختلف سیاسی، نظامی و اقتصادی داشت.
فرمانده پایگاه دریایی ارتش جمهوری اسلامی در بوشهر گفت: سوم خرداد سالروز بزرگداشت عزیزانی است که جان خود را برای نظام و کشور هدیه کردند و گرامیداشت این روز باید هرچه باشکوهتر برگزار شود.
امیر دریادار بابک امینی افزود: سوم خرداد یکی از روزهای سرافرازی نیروهای مسلح در کنار مردم قهرمان ایران و نقطه عطفی در تاریخ انقلاب اسلامی است که هیچگاه نباید به فراموشی سپرده شود.
وی اظهار کرد: آزادسازی خرمشهر حماسه‌ای ماندگار از رزمندگان دلاور ایران اسلامی در مقابل دشمنی که تا دندان مسلح بود و تا همیشه ماندگار خواهد ماند.
امینی ادامه داد: تقدیر از حماسه سازان دوران دفاع مقدس تنها نباید منحصر به نیروهای مسلح باشد بلکه باید همه دستگاه های اجرایی در این امر مشارکت داشته باشند.
وی با اشاره به ایثارگری های دلاورمردان نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی در دوران دفاع مقدس و نابود کردن نیروی دریایی دشمن بعد از 67 روز از زمان آغاز جنگ تحمیلی خواستار نامگذاری فرودگاه بوشهر به نام دریادار شهید ابراهیم همتی فرمانده ناوچه پیکان شد.
مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان بوشهر گفت: تجلیل از پیشکسوتان دفاع مقدس و عملیات بیت المقدس، دیدار و سرکشی از خانواده شهدا و غبارروبی گلزار شهدا از جمله برنامه های سوم خرداد در این استان به شمار می رود که امسال براساس تقویم ستاد کل نیروهای مسلح برعهده ارتش گذاشته شده است.
سردار غلامعلی کفاش افزود: همچنین امسال تلاش می شود عملیات بیت المقدس بومی سازی شود.
وی اظهار کرد: در عملیات بیت المقدس، 2 گردان از استان بوشهر شرکت داشتند که 87 شهید از این استان در این عملیات تقدیم انقلاب شد.

انتهای پیام /

منبع: خبرگزاری ایرنا

ارسال نظرات