مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم(ع):
حجت الاسلام کریم سرافراز در جمع کارکنان ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد، گفت: روزه یکی از راه های مبارزه با نفس و از ابواب جهاد اکبر است.
کد خبر: ۹۰۱۹۵۰۶
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج از استان چهارمحال و بختیاری؛ حجت الاسلام کریم سرافراز  در کارگاه ترویجی تبیینی فرهنگ نهادی ناحیه مقاومت بسیج شهرستان شهرکرد، گفت: خداوند در قرآن کریم می فرماید: «شَهرُ الرَمَضان اَلَّذی أَنزَلتَ فیهِ القُرآن»، که همین آیه بیانگر عظمت این ماه عزیز است، ماه مبارك رمضان به جهت نزول قرآن كریم در آن و ویژگى هاى منحصرى كه دارد در میان ماه هاى سال برترین است.

وی افزود: تمام كتب بزرگ آسمانى همچون قرآن كریم، تورات، انجیل، زبور و صحف در این ماه نازل شده است و در این ماه خداوند متعال توفیق روزه دارى را به بندگانش داده است.

حجت الاسلام والمسلمین سرافراز با اشاره به حدیثی از پیامبر  اکرم(صلی الله علیه و آله و سلام ) افزود: مردم همانا ماه خداوند با برکت به شما روی آورد، ماهی که در نزد خداوند برترین ماهها است. روزهایش بهترین روزها، شبهایش برترین شبها و ساعات آن بهترین ساعات است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) تصریح کرد: انسان افزون بر جنبه مادى و جسمى، داراى بُعد معنوى و روحى هم هست و هر كدام در رسیدن به كمال مطلوب خود، برنامه هاى ویژه را نیاز دارند، یكى از برنامه ها براى تقویت و رشد بُعد معنوى، تقوا و پرهیزگارى است.

وی گفت:  کلمه صوم 13 بار در قرآن کریم ذکر شده است. از جمله معروف ترین این آیات می توان به آیه 183 سوره بقره اشاره کرد که میفرمایند: « یا أَیهَا الَّذِینَ آمَنُواْ كُتِبَ عَلَیكُمُ الصِّیامُ كَمَا كُتِبَ عَلَى الَّذِینَ مِن قَبْلِكُمْ لَعَلَّكُمْ تَتَّقُونَ»  اى کسانى که ایمان آورده‏اید! روزه بر شما مقرّر گردید، همانگونه که بر کسانى که پیش از شما بودند مقرّر شده بود، باشد که پرهیزگار شوید.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه حضرت قمر بنی هاشم(علیه السلام) افزود: تقوی در اینجا به معنای خودداری از گناه است و باعث می شود تا انسان به کمال برسد. انسان در راه رسیدن به کمال موانع متعددی را در پیش روی خود دارد که بزرگترین این موانع نفس انسان است همانگونه که در روایات آمده است: دشمن ترین دشمن انسان نفس اوست و روزه سلاحی بسیار کار آمد جهت مبارزه با نفس است.

وی، در ادامه گفت: پیامبر اکرم در خطبه شعبانیه می گوید: ای مردم، جانهای شما در گرو اعمال شماست. شما آزاد نیستید و به واقع اسیر گناهان خود هستید. این جانهای خود را آزاد کنید با استغفار خودتان؛ لذا ماه رمضان فرصتی بزرگ برای ماست تا خودمان را از بند گناهان برهانیم. قطع به یقین از بزرگترین وظایف ما در ماه رمضان آزاد شدن از بند گناهان است و راه این آزادی استغفار و توبه است.

گفتنی است این کارگاه ترویجی تبیینی فرهنگ نهادی با موضوع "ارتقاء و بصیرت دینی کارکنان پیش نیاز اصلی هرگونه فعالیت نهادی و سازمانی" با حضور فرماندهان، مسئولین و کارکنان سپاه شهرکرد در حسینیه حضرت امام خمینی(ره) این سپاه برگزار شد.

ارسال نظرات