خبرهای داغ:
معاون استاندار و فرماندار شاهرود گفت: روابط عمومی می‌تواند نگاه مثبت مردم را به دستگاه اجرایی ایجاد کند و روابط عمومی‌ای موفق است که همیشه نه در حاشیه بلکه در متن باشد، عملیاتی و میدانی در صحنه حضور داشته و تحلیل محتوایی به مدیر خود دهد.
کد خبر: ۹۰۱۹۴۹۲
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، سیدمحمدرضا هاشمی در نشست مسوولان و کارشناسان روابط عمومی دستگاه‌ها و خبرنگاران به مناسبت هفته ارتباطات و روابط عمومی که در محل فرمانداری ویژه شاهرود برگزار شد، هم پاسخگویی، برگزاری نشست‌های خبری و ارسال خبر را از جمله شکل‌های ارتباطی روابط عمومی‌ها با اصحاب رسانه برشمرد و افزود: فردی در این پست موفق است که ۲۴ ساعته پاسخگوی خبرنگاران بوده و خود را مقید به ساعت اداری نکند.
وی با بیان اینکه روابط عمومی می‌تواند نگاه مثبت مردم را به دستگاه اجرایی ایجاد کند، افزود: روابط عمومی موفق باید همیشه نه در حاشیه بلکه در متن باشد، عملیاتی و میدانی در صحنه حضور داشته و تحلیل محتوایی به مدیر خود دهد.
معاون استاندار با تاکید بر اینکه باید از روابط عمومی‌های برتر تجلیل کرد، تصریح کرد: شناخت افکار عمومی و جلب رضایت حداکثری ارباب رجوع، ارائه چهره واقعی و شفاف دستگاه ها، ایجاد تعامل بین کارکنان و مدیران دستگاه‌ها و اطلاع رسانی قوی از جمله وظایف مسوولان روابط عمومی است.
هاشمی در خصوص لزوم حمایت از نشریات محلی و مکتوب هم یادآور شد: شاهرود در حوزه‌های گوناگون دارای ظرفیت‌های فراوان است و حمایت از کالای داخلی فقط درباره کالا‌های مصرفی مطرح نمی‌شود بلکه باید حمایت از نشریات محلی در اولویت مدیران قرار گیرد.
در این نشست کارشناس روابط عمومی دانشگاه صنعتی شاهرود هم کمبود خبرنگار برای پوشش رویداد‌های هم زمان در شاهرود را یکی از چالش‌های بازتاب اخبار دستگاه‌ها برشمرد و گفت: گاهی نیز خبری توسط روابط عمومی‌ها تولید شده و برای خبرنگاران فرستاده می‌شود، اما چون آنان برخط نیستند و از سوی دیگر مدیر دستگاه انتظار انتشار سریع خبر را دارد، مسوول روابط عمومی ناگزیر خبر را منتشر می‌کند و از این رو به دلیل سوختن خبر، خبرگزاری‌ها دیگر تمایلی به انتشار آن ندارند.
عطا خلج با بیان اینکه انتظار می‌رود هفته نامه‌ها در خصوص گستره انتشار و میزان دیده شدن خبر، اطلاعات مورد نیاز را در اختیار روابط عمومی‌ها قرار دهند، افزود: در دانشگاه صنعتی شاهرود با استفاده از سامانه‌های جدید خبری مشخص می‌شود کدام خبرگزاری‌ها و نشریات اخبار دانشگاه را منتشر می‌کنند.
نماینده هفته نامه افق توسعه نیز با بیان اینکه علاوه بر صدا و سیما، خبرنگاران نشریات مکتوب هم زحمات زیادی می‌کشند، اما دیده نمی‌شوند، اضافه کرد: در سالی که بنا به فرمایش مقام معظم رهبری، سال حمایت از کالای ایرانی نام گذاری شده، در شهرستان‌ها هم باید دستگاه‌ها حمایت از نشریات محلی را در اولویت خود قرار دهند.
عباسعلی حسین پور یادآور شد: متاسفانه گاهی تعداد اندکی از خبرنگاران اخلاق رسانه‌ای را رعایت نمی‌کنند، اما روابط عمومی‌ها و مدیران دستگاه‌ها این مورد را به همه اصحاب رسانه تعمیم می‌دهند در حالی که باید با تغییر نگاه، حساب این تعداد اندک را از دیگران جدا کرد.
وی بزرگ‌ترین چالش میان خبرنگاران و روابط عمومی‌ها را کمبود منابع مالی عنوان کرد و گفت: خبرنگاران خدمات انجام شده را به گوش مردم برسانند و در کنار آن ضعف‌ها را نیز بازتاب دهند چرا که دشمن در صدد است با سیاه نمایی کاستی ها، یاس و ناامیدی را در بین مردم گسترش دهد.
نماینده هفته نامه منطقه‌ای رستاخیز نیز با تاکید بر لزوم حمایت دستگاه‌ها از نشریات محلی و فعال شاهرودی، یادآور شد: بهتر است در ورودی اداره‌های دولتی شهرستان صندوقی برای دریافت نشریات وجود داشته باشد تا کار پخش نیز با سرعت بیشتری انجام شود.
رضا سروش در خصوص تعامل روابط عمومی‌ها با خبرنگاران نیز بیان کرد: روابط عمومی برخی از دستگاه‌ها مانند دانشگاه‌های علوم پزشکی و صنعتی، فرمانداری، شهرداری و مرکز تحقیقات کشاورزی همکاری بسیار خوبی با خبرنگاران دارند، اما متاسفانه در برخی دیگر از ادارات یا پستی به نام روابط عمومی وجود ندارد و یا ارتباطی میان روابط عمومی‌ها با خبرنگاران شکل نمی‌گیرد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها