خبرهای داغ:
عبدالرضا سالمی نژاد از تدوین سومین جلد از مجموعه «نگاهی به حضور حماسی لشگر ۷ ولی عصر در دفاع مقدس» با عنوان «دلاوران پاسگاه زید» درباره عملیات رمضان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۹۴۶۲
|
۰۲ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

به گزارش خبرگزاری بسیج، عبدالرضا سالمی نژاد نویسنده و ناشر ادبیات دفاع مقدس در گفتگو با خبرنگار مهر، گفت: این روزها مشغول آماده سازی ۲ جلد از مجموعه «نگاهی به حضور حماسی لشگر ۷ ولی عصر در دفاع مقدس» هستم که کارهایش را از سال ۹۳ شروع کردم. تا امروز ۵ جلد از این مجموعه به چاپ رسیده است.

وی افزود: این مجموعه در نهایت با ۱۴ جلد به پایان خواهد رسید و ویژگی عناوین اش این است که پر راوی هستند؛ نکته ای که بین کتاب های دفاع مقدسی سراغی از آن ندارم؛ یعنی تعدادی راوی های بالای ۲۰۰ نفر. هر کدام از کتاب های مجموعه مذکور بین ۲۵۰ تا ۲۷۰ راوی دارند؛ از فرمانده لشگر و گردان گرفته تا دیگر رزمندگان سال های جنگ. حجم هرکدام از کتاب های مجموعه هم بین ۵۰۰ تا ۸۰۰ صفحه است.

این پژوهشگر دفاع مقدس در ادامه گفت: اولین کتاب مجموعه، گزارش عملیات فتح المبین با عنوان «فاتحان سایت و رادار» بود. جلد دوم هم گزارش عملیات بیت المقدس بود و «فاتحان شلمچه» نام داشت. جلد سوم هم با عنوان «دلاوران پاسگاه زید» درباره عملیات رمضان است و در دست تدوین است و هنوز مشغولش هستم. جلد پنجم مجموعه «نبرد در کمین های پنجه گرگی» درباره عملیات خیبر بود و باید اشاره کنم که جلدهای سوم و چهارم مجموعه هنوز منتشر نشده اند.

سالمی نژاد همچنین گفت: ششمین جلد مجموعه همزمان با عید نوروز و یک ماه پیش رونمایی شد. این کتاب با عنوان «عبور از آبراه های صفین و نینوا» گزارش عملیات بدر بود. «نبرد در رمل های فکه» عنوان کتاب دیگری است که از این مجموعه مشغول تهیه و تدوینش هستم و امیدوارم تا هفته دفاع مقدس امسال رونمایی شود. البته نامش موقتی است و هنوز قطعی نشده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها