مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک گفت: می‌طلبد که باتوجه به اینکه سپاه و بسیج مدافع ارزش‌هاست بایستی اول خود تجهیز اعتقادی، فکری و ذهنی شود تا بتواند از آرمان‌ها دفاع کند و در این کلاس‌ها بیشترین مبحثی را که رشد می‌دهیم غیرت، شجاعت و انقلابی‌گری است.
کد خبر: ۹۰۱۹۴۱۷
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۲۹

حجت‌الاسلام ماشاءالله عبدی مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ با اشاره به برنامه‌های اجرایی این ناحیه در طول ماه مبارک رمضان گفت: در ماه مبارک رمضان تلاش می‌شود تا از فرصت حاصل شده استفاده کرد و در راستای افزایش انس با قرآن گام برداریم.

وی به اجرای طرح «نورالمبین» در ایام ماه مبارک رمضان برای نیروهای بسیجی و پایور اشاره کرد و افزود: روزهای زوج نیروهای پایور و رسمی این نهاد مقدس در طرح "نورالمبین" شرکت خواهند کرد و سعی می‌شود تا با تفسیر آیات استکبارستیزی، جهادی و دشمن شناسی روشنگری و بصیرت‌افزایی در زمینه جنگ سخت و جنگ نرم دشمن را در بین نیروها داشته باشیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک تصریح کرد: باتوجه به شبیخون فرهنگی دشمن می‌بایست نیروهای پایور و رسمی نسبت به مباحث روز مجهز شوند تا بتوانند در مقابله با توطئه‌های دشمنان نظام اسلامی آگاهی لازم را داشته باشند.

حجت‌الاسلام عبدی با اشاره به برگزاری کلاس‌ها در روزهای فرد گفت: در روزهای فرد با محوریت مباحث اخلاقی کلاس‌ها برگزار می‌شود تا نیروهای سپاه و بسیج از حضور اساتید و کارشناسان اخلاقی بهره گرفته و از با بهره‌مندی از تفسیر دعای مکارم الاخلاق و صحیفه سجادیه با مکارم اخلاقی و اخلاق حسنه آشنا و تلاش کنند در این زمینه خود را تقویت کنند.

وی افزود: طرح مباحث سیاسی باتوجه به شرایط منطقه‌ای و بین‌الملل از دیگر محورهای است که در کلاس‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد تا در این زمینه نیز آگاهی بخشی و بصیرت افزایی داشته باشیم.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک با اشاره به توجه خاص و ویژه به کلام وحی در ماه رمضان گفت: روزهای پنجشنبه محافل انس با قرآن با حضور قاریان مطرح به همت روابط عمومی و تبلیغات سپاه برگزار خواهد شد.

حجت‌الاسلام عبدی ادامه داد: برای نیروهای وظیفه نیز کلاس‌هایی متناسب با نیاز برگزار خواهد شد ولی در عین حال توجه ویژه‌ای به بحث روان‌خوانی و روخوانی کلام وحی شده است.

وی افزود: مربیان قرآنی خواهر و برادر در سطح پایگاه‌های بسیج و حوزه‌های مقاومت حضور خواهند داشت و آنچه را که ابلاغ می‌شود  در زمینه برگزاری کلاس‌های قرآنی، احکام، اخلاق و مباحث اعتقادی را اجرایی خواهند کرد.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک از حضور نیروهای بسیجی و پایور این ناحیه در طرح جمع‌خوانی قرآن خبر داد و گفت: حضور در طرح جمع‌خوانی قرآن کریم و تفاسیر آیات نور توسط نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی که در مصلی بیت المقدس اراک برگزار می‌شود از دیگر برنامه‌های اجرایی این ناحیه در این ماه شریف است.

حجت‌الاسلام عبدی با بیان اینکه تمام برنامه‌های اجرایی در سپاه و بسیج بر سه محور ولایتمداری، روحیه انقلابی‌گری و نیز بحث استکبارستیزی دنبال و اجرایی می‌شود، گفت: باتوجه به اینکه در آستانه حماسه سوم خرداد قرار داریم و مقام معظم رهبری فرمودند «جنگ میان حق و باطل در ابعاد مختلف همیشه بوده و هست» در یک برهه جنگ نظامی بود ولی امروز در جبهه اقتصادی و فرهنگی است و می‌طلبد تا با برگزاری کلاس‌های عقیدتی و سیاسی این آمادگی را در نیروهای سپاه و بسیج تقویت کنیم.

وی افزود: می‌طلبد که باتوجه به اینکه سپاه و بسیج مدافع ارزش‌هاست بایستی اول خود تجهیز اعتقادی، فکری و ذهنی شود تا بتواند از آرمان‌ها دفاع کند و در این کلاس‌ها بیشترین مبحثی را که رشد می‌دهیم غیرت، شجاعت و انقلابی‌گری است.

مسئول نمایندگی ولی‌فقیه در ناحیه مقاومت بسیج اراک با تاکید بر اینکه اقامه نماز جماعت به واسطه حضور نیروهای وظیفه در طول روز در ناحیه اقامه می‌شود، گفت: باتوجه به اینکه در آستانه سالروز فتح خرمشهر قرار داریم هادیان سیاسی، مربیان عقیدتی و رابطین حوزه نمایندگی در پایگاه‌ها و حوزه‌های مقاومت بسیج به بیان زوایای مختلف این حماسه بزرگ و نصرت الهی می پردازند.

انتهای پیام/

ارسال نظرات