مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی گفت: امسال سند آموزش مهارت استان مرکزی براساس آمایش سرزمین تدوین خواهد شد.
کد خبر: ۹۰۱۹۴۱۴
|
۰۱ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سعیدرضا شاه‌محمدی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی در نشست خبری با اصحاب رسانه با تاکید بر لزوم فراگیرشدن آموزش‌های فنی و مهارتی خواستار معرفی ظرفیت‌ها و داشته‌های فنی و حرفه ای به مردم شد و گفت: مهارت آموزی به عنوان یک پیش نیاز برای رفع مشکلات کشور از جمله بیکاری باید مورد توجه قرار گیرد.

وی یکی از مولفه‌ها برای تحقق شعار سال را ارتقا کیفیت تولیدات دانست و گفت: هیچ اقتصادی بدون توجه به آموزش‌های مهارتی، مقاومتی نمی‌شود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی تصریح کرد: جامعه امروز از فقر مهارتی رنج می‌برد و برای کمک به رفع این فقر طرح نهضت مهارت آموزی و برنامه ریزی در راستای پاسخگویی به نیازهای آموزشی، توسط فنی و حرفه‌ای استان در سال جاری اجرایی خواهد شد.

شاه‌محمدی با ابراز امیدواری از اینکه حرکت‌های مثبتی به واسطه اجرای این طرح در استان برداشته شود، گفت: شورای مهارت‌آموزی با محوریت استانداران و دبیری اداره کل فنی و حرفه ای در استان ها در حال شکل گیری است.

وی افزود: این شورا براساس نیاز سنجی منطقه‌ای کار خود را دنبال می‌کند و استان مرکزی هم براساس توانمندی توسعه اقتصادی در همه حوزه‌ها پیش می رود.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان مرکزی تصریح کرد: شورای مهارت آموزی سال گذشته با هدف توسعه اشتغال و حفظ شاغلان در بخش های مختلف تولیدی در مجلس مصوب شد و در 6 استان کشور امسال اجرایی می‌شود.

شاه‌محمدی از تدوین سند آموزش مهارت استان مرکزی در سال جاری خبر داد و گفت: این سند امسال براساس آمایش سرزمین تدوین خواهد شد تا آموزش های مهارتی در بخش های مورد نیاز به فراگیران ارائه شود.

وی ارائه آموزش های مهارتی براساس نیاز صنایع و به ویژه بنگاه های کوچک را از دیگر برنامه های آموزشی فنی و حرفه ای استان مرکزی دانست و گفت: سال گذشته سازمان فنی و حرفه ای استان به طور میانگین 108 درصد از تعهدات خود را اجرایی کرده است.

انتهای پیام/

ارسال نظرات