قیمت نفت افزایش یافت

اظهارات وزیر خزانه‌داری امریکا مبنی بر ادامه جنگ تجاری میان واشنگتن و پکن علی‌رغم مذاکرات، قیمت را امروز بالا برد.
کد خبر: ۹۰۱۹۳۹۴
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۶

 


به گزارش خبرگزاری بسیج، با واکنش بازار به اخبار پدیدار شدن یک جنگ تجاری میان چین و آمریکا، قیمت نفت امروز افزایش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 47 سنت افزایش 78.98 دلار فروخته شد. نفت برنت برای نخستین بار از نوامبر2014 تاکنون، هفته گذشته به بالای 80 دلار در هر بشکه رسید.

نفت خام آمریکا با 46 سنت افزایش 71.74 دلار معامله شد.

استیون منوچین، وزیر خزانه داری آمریکا گفت پس از توافق چین و آمریکا برای کاهش تهدیدهای تعرفه‌ای شان و در عین حال کار بر روی توافق‌های تجاری وسیع‌تر، اما همچنان جنگ تجاری آمریکا با چین بر قرار است. این اظهارات سبب بالا رفتن قیمت‌ها در ساعات اولیه معاملات شد.

بانک مورگان استنلی اعلام کرد: «اختلاف تجاری موقتی به مرور زمان از طریق مذاکره کاهش می‌یابد.»

«هر دو طرف در نظر دارند بر اجرای خریدها در بخش کشاورزی و انرژی کار کنند و به مذاکره در مورد مبادلات تجاری در بخش تولید و خدمات، سرمایه‌گذاری دوجانبه در ماه‌های آتی مذاکره کنند. »

اما هنوز قیمت نفت از بالاترین رقم سال 2014 تاکنون که هفته گذشته ثبت شد، فاصله دارد زیرا تاجران و تحلیلگران می‌گویند علی رغم ادامه کاهش تولید اوپک و کاهش تولید نفت ونزوئلا و تحریم های آمریکا علیه ایران، عرضه کافی در بازار برای تامین تقاضا وجود دارد.

گرگ مک‌کنا، استراتژیست ارشد بازار گفت: «بدون تشدید بیشتر ریسک‌های ژئوپلتیکی، قیمت نفت احتمالا کاهش می‌یابد.»

بنا بر اعلام بیکر هیوز، بزرگ‌ترین شرکت خدمات نفتی جهان، تعداد دکل‌های نفتی آمریکا به 844 دکل رسیده است که نسبت به هفته گذشته تغییر نکرده است اما بالاترین تعداد از مارس 2015 به شمار می‌رود.

ارسال نظرات