عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی:

نصب دکل مخابراتی و صداوسیما در هشترود

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی در جلسه کمیته برنامه ریزی هشترود گفت: دکل صدا و سیما به اعتبار ۵ میلیارد ریال در روستای مهره دار نصب می شود که کل منطقه سهند آباد و چند روستا از شهرستان مراغه را تحت پوشش قرار می دهد.
کد خبر: ۹۰۱۹۳۶۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۱

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سید حمزه امینی افزود: جاده روستاهای پر تردد در هشترود از جمله روستای ذوالبین و آتش بیگ وضعیت مناسبی نداشته و از مسئولان امر خواستار رسیدگی جدی به این امر هستیم‌.

وی ضمن قدردانی از گاز رسانی به روستاهای هشترود، گفت: حدود ۹۵ درصد از روستاهای هشترود از نعمت گاز برخوردار هستند که تلاش می شود مابقی روستاها نیز از این نعمت بی بهره نمانند.

فرماندار هشترود نیز از اختصاص 3 میلیارد و 350 میلیون ریال برای 7 پروژه در بخش های نظرکهریزی و مرکزی برای روستاهای فاقد دهیاری برای اجرای راه روستایی، کانیوو، آب رو، زیر سازی، جدول گذاری و ساخت پل برای امسال خبر داد و افزود: 200 میلیون ریال نیز به این مبلغ افزوده خواهد شد.

امینیان ادامه داد: طی پنج سال اخیر مبلغی که به حساب دهیاری هایشهرستان هشترود واریز شده است ۷۰۰ در صد نسبت به دولت قبل افزایش داشته است.

وی ادامه داد: طی نامه نگاری هایی که با استاندار آذربایجان شرقی انجام داده ایم پیشنهاد شده تا شاخص تخصیص اعتبار روستاها به شهرستانها تعداد روستاها و جمعیت روستا ها باشد و درخواست می شود تا نماینده این شهرستان نیز پیگیر این امر در مجلس باشند.

امینیان با اشاره بر لزوم مشارکت مردم در طرح ها یاد آور شد: در هر پروژه ای 50 درصد سهم مشارکت در دست دستگاه های دولتی بوده و مابقی اعتبارات به شرط مشارکت مردم روستاها توزیع خواهد شد.

معاون مدیر کل امور روستایی و شوراهای استانداری هم گفت: از بدو تاسیس دهیاری ها فقط 188 میلیارد و 950 میلیون ریال به حساب دهیاری های استان پرداخت شده است که در طول 5 سال گذشته 141 میلیارد و 500 میلیون ریال به حساب دهیاری های استان واریز شده است.

صادقی همچنین توجه دولت به روستاها را یادآور شد و گفت: دولت در سخت‌ترین شرایط از نظر درآمدهای نفتی نیز اعتبارات دهیاری‌ها را با افزایش سه برابری تخصیص داده است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها