رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت:: تلاش کردیم امسال مشکلات ۵۴ واحد مهم و تأثیرگذار در استان را برطرف کنیم که نتایج خوبی در این راستا داشته‌ایم.
کد خبر: ۹۰۱۹۳۵۳
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمدرضا صفی‌خانی امروز در جلسه ستاد تسهیل استان لرستان گفت: با پیگیری‌های صورت گرفتهمشکلات آهک هیدرات پلدختر برطرف شدند با همکاری ایمیدرو و سرمایه‌گذار در حال رفع مشکلات و نصب تجهیزات آن هستند.

وی افزود: قرارداد مینی پالایشگاه پلدختر نیز منعقد شده و زمین آن واگذار شده است همچنین مجوز خوراک آن از سوی وزارت نفت صادر شده است.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان به مشکلات نساجی بروجرد اشاره و عنوان کرد: تعهداتی که برای نساجی بروجرد داده بودیم نتوانستیم به‌خوبی انجام دهیم و منابع آن تزریق نشد.

وی ادامه داد: در هر صورت با اقدامات صورت گرفته افزایش ظرفیت تولید نساجی را داشتیم که از ۷ میلیون متر به ۱۲ میلیون مترمربع رسید که این موفقیت حاصل تغییر در شرایط تولید بود.

صفی خانی گفت: با توجه به سال حمایت از کالای ایرانی باید از نساجی بروجرد حمایت داشته باشیم کمااینکه می‌تواند افزایش تولید ۵ میلیون مترمربعی داشته باشد.

وی به کارخانه زاگرس پوش اشاره و گفت: فاز دو کارخانه پوشاک زاگرس پوش امسال به بهره‌برداری می‌رسد و این می‌تواند برند خوبی برای استان باشد.

رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت لرستان به وضعیت زاگرس خودرو بروجرد اشاره و عنوان کرد: قرارداد با فوتون منعقد شده و تا یکی دو ماه آینده قطعات آن جهت تولید خودرو نصب می‌شود.

وی افزود: در فاز بعدی کارخانه عظیم خودرو بروجرد تولید ۴ مدل خودرو با همکاری شرکت هندی در دستور کار قرار دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان به وضعیت کارخانه سیمان‌سفید ازنا اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر مشکل معارضین این کارخانه حل‌شده و معدن نیز در اختیار آن قرار داده شده است.

وی با بیان اینکه برای احداث فاز ۴ سیمان دورود اقبالی وجود نداشت اظهار کرد: انتظار داریم شرکت فارس خوزستان مستقیماً این پروژه را اجرا کند.

وی افزود: امیدواریم سیمان دورود به‌عنوان یک برند و از اولین صنایع بزرگ لرستان مشکلاتش برطرف شود.

وی از تلاش برای رفع مشکل ۵۴ پروژه مهم لرستان خبر داد و گفت: عملیات ساختمانی سیلیکون متال بروجرد در حال انجام است این پروژه از پروژه‌های امیرمنصور آریا بود که با تلاش صورت گرفته مشکلات آن برطرف شد.

صفی خانی به مشکلات کارخانه همارشتن اشاره و عنوان کرد: با پیگیری صورت گرفته برای اجرای فاز جدید این کارخانه مشکلی وجود ندارد.

وی در مورد مشکلات ماشین‌سازی و پرس که در اختیار شرکت خصوصی‌سازی است نیز اظهار کرد: هیچ سرمایه گزاری برای خرید این کارخانه‌ها اقبالی نداشت که نهایتاً با پیگیری فراوان سرمایه‌گذار پرس مشخص شد و به‌زودی مشکلات آن برطرف می‌شود.

صفی خانی عنوان کرد: پرونده گروه امیرمنصور آریا در مراحل نهایی است که با تعیین تکلیف آن مشکلات کارخانه ماشین‌سازی نیز برطرف می‌شود.

وی در ادامه به کارخانه فولاد ازنا اشاره کرد و گفت: این کارخانه ۸۰ درصد پیشرفت دارد و در آینده‌ای نه‌چندان دور افتتاح می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان با بیان اینکه ایجاد زنجیره فولاد در لرستان مدنظر قرار دارد، گفت: ایجاد زنجیره فولاد می‌تواند در احداث صنایع پایین‌دستی بسیار مؤثر باشد.

صفی‌خانی گفت: کارخانه صدر فولاد یکی از حلقه‌های مهم زنجیره فولاد در استان است که علیرغم داشتن فنّاوری جدید به دلیل ضعف مدیریتی با مشکل مواجه شده است.

وی خاطرنشان کرد: اواخر سال گذشته با پیگیری‌های فراوان فاینانس سرمایه‌گذار صدر فولاد حل شد و سرمایه‌گذار جدید این شرکت علاوه بر احیا شرکت صدر فولاد فاز توسعه آن را نیز اجرا خواهد کرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: با حمایت سیستم بانکی زیرساخت‌های تغییر تولیدات فولاد خرم‌آباد صورت گرفت و تولید آن از میلگرد به ورق تغییر می‌کند تا قابل رقابت در بازار باشد.

وی به مشکلات شرکت انیمیشن لرستان اشاره و اظهار کرد: این شرکت در حال حاضر در جشنواره کن حضور داشته و فیلم آن در حال اکران است.

صفی‌خانی از تلاش برای حل مشکلات فرو آلیاژ ازنا خبر داد و گفت: استان لرستان در اثر بخشی ستاد تسهیل در رفع موانع رتبه اول کشور را به دست آورده است.

وی در پایان عنوان کرد: تلاش کردیم امسال مشکلات ۵۴ واحد مهم و تأثیرگذار در استان را برطرف کنیم که نتایج خوبی در این راستا داشته‌ایم.

انتهای پیام/
ارسال نظرات