معاون هماهنگی امور اقتصادی و منابع انسانی استانداری لرستان از بخشودگی جرائم مؤدیان لرستانی بدهکار به تأمین اجتماعی در صورت اقدام به پرداخت تا ۲ ماه آینده خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۹۳۴۹
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، گودرز امیری امروز در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان لرستان به وضعیت پتروشیمی خرم‌آباد اشاره کرد و گفت: مشکلات این کارخانه برطرف شده و کسانی که بخواهند در صنایع جانبی پتروشیمی فعالیت کنند امکان فعالیت آن‌ها در زمین‌های پتروشیمی برای فراهم است واگر جلوی خام فروشی پتروشیمی گرفته شود ارزش‌افزوده بالایی برای استان به همراه خواهد داشت

معاون استاندار لرستان با اشاره به مشکلات کارخانه سیمان دورود و منطقه ویژه اقتصادی بروجرد عنوان کرد: با کمک دستگاه‌های مختلف و همکاری لازم، مشکلات این واحد برطرف شد و کارخانه سیمان دورود توانست روی پای خود بایستد و علیرغم مشکل جانمایی نامناسب زمین برای احداث این منطقه، تلاش زیادی صورت گرفته و مشکلات آن برطرف شده است.

وی به تملک ۹۶ واحد تولیدی استان از سوی بانک‌ها اشاره و عنوان کرد: شرایط واگذاری این واحد‌ها به سرمایه‌گذاران باید اعلام شود.

امیر‌ی اظهار داشت: برای حل مشکلات واحد‌های تولیدی مساعدت لازم از سوی بانک‌ها صورت گیرد و انتظار می‌رود وقتی اهلیت سرمایه‌گذار مشخص می‌شود بانک‌ها کمتر سخت‌گیری کنند.

وی با بیان اینکه جلسه کارگروه تسهیل ۱۴ مصوبه در پی داشت، عنوان کرد: کارگاه‌هایی که از نیرو‌های تحصیل‌کرده استفاده کنند به مدت دو سال از پرداخت حق بیمه کارفرما معاف می‌شوند.

معاون استاندار لرستان گفت: افرادی که تقاضای دریافت تسهیلات رونق تولید دارند باید در سامانه درخواست خود را ثبت کنند تا پس از آن پیگیری لازم از سوی دستگاه‌ها صورت گیرد.

وی به بند واو تبصره ۱۶ اشاره و عنوان کرد: اجرای این بند که مربوط به بخشودگی سود و جرائم تسهیلات بانکی است در استان با مشکل مواجه شده که پیگیری لازم برای استفاده از این موضوع انجام می‌شود.

امیری به اجرا نشدن ۴۰ درصد مصوبات ستاد تسهیل لرستان اشاره و عنوان کرد: شاید برخی از دلایل این موضوع مربوط به مشکلات واحد‌ها بوده است، اما با این اوصاف مصوبات از دستور کار خارج نشده است.

وی افزود: در هر صورت ستاد تسهیل لرستان عملکرد بسیار خوبی داشته و لرستان در سطح کشور جایگاه خوبی در این زمینه دارد.

معاون استاندار لرستان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه مودیانی که به تامین اجتماعی بدهکارند دو ماه مهلت دارند بیمه خود را پرداخت کنند و جرایم و تاخیرات آن‌ها بخشوده می‌شود، اظهار داشت: این کمک بزرگی است؛ گاهی میزان پرداخت مودیان از طریق این بخشودگی‌ها تا ۵۰ درصد کاهش می‌یابد.

انتهای پیام/
ارسال نظرات