نماینده ولی‌فقیه در لرستان در جلسه تفسیر سوره زمر

یادگیری قرآن مسیر حق است

نماینده ولی‌فقیه در لرستان گفت: قرآن سراسر حق بوده و باطل در آن جای ندارد و هر کس قرآن را یاد گیرد مسیر حق را یاد گرفته است.
کد خبر: ۹۰۱۹۳۴۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۱۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، آیت‌الله سید احمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه در لرستان در جلسه تفسیر قرآن در مسجد بعثت خرم‌آباد، آیه دوم سوره زمر که در قرآن این‌چنین آمده است إِنَّا أَنْزَلْنَا إِلَیْکَ الْکِتَابَ بِالْحَقِّ فَاعْبُدِ اللَّهَ مُخْلِصًا لَهُ الدِّینَ را به شرح زیر تفسیر کرد: در آیه اول سوره زمر دو صفت عزیز و حکیم برای خداوند ذکر کرده  و قرآن از نظر نویسنده محکم و نفوذناپذیر است.

نماینده ولی‌فقیه در لرستان در تفسیر آیه دوم سوره زمر  نیز عنوان کرد: در این آیه کلمه انزل به کار رفته   و این بدان معنا است که قرآن دو نزول داشت؛  نزول دفعی و نزول تدریجی که به مناسبت‌های مختلف آیه و سوره بر قلب پیامبر نازل شد.

وی با اشاره به اینکه نزول دفعی در ماه مبارک رمضان و در شب قدر بود و قرآن به‌یک‌باره بر پیامبر نازل شد. گفت:  در آیه دوم سوره زمر همانند آیه اول کلمه کتاب تکرار شده به  این خاطر که خداوند بگوید کتابی که به صورت تدریجی نازل‌شده با کتابی که یک‌دفعه نازل‌شده یکی است و فرقی در آنها نیست.

آیت‌الله میرعمادی نکته سوم آیه دوم سوره زمر را در کلمه بِالْحَقِّ تفسیر کرد و گفت: خداوند متعال می‌خواهد بگوید کتابی که برای انسان‌ها فرستاده شده به‌حق فرستاده شده است چراکه از سوی خداوند نازل‌شده و در این کتاب باطل وجود ندارد.

وی با بیان اینکه قرآن کتابی است که لباس حق بر تن دارد و هر کس با قرآن باشد بر حق است. افزود: معنی دیگر کلمه بِالْحَقِّ در این است که بگوییم این کلمه متعلق به قرآن باشد به  این معنا است که بگوییم قرآن سراسر حق بوده و باطل در آن جای ندارد و هر کس قرآن را یاد گیرد مسیر حق را یاد گرفته است.

وی نکته چهارم از آیه دوم سوره زمر را این‌گونه تفسیر کرد: حالا که خداوند و قرآن حق است پس ما انسان‌ها باید بندگی خالصانه خداوند را به جای آوریم.

امام‌جمعه خرم‌آباد در بیان نکته پنجم این آیه گفت: خداوند خبر نزول را مقدم کرد تا انحصار را برساند و لَهُ الدِّینَ یعنی اینکه عبادت فقط برای خداست و غیر خدا هیچ و پوچ است.

وی در ادامه گفت: عبادت برای خداست و هر چیزی که در عالم وجود دارد آینه و جلوه خداست، پس در عالم هستی غیر خدا وجود ندارد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات