خبرهای داغ:
مسئول سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار:
مسئول سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار گفت: نتیجه و ثمره روزه دست یافتن به تقوای دل است و تقوای الهی، ریشه اصلی و پایه اساسی همه سعادت‌ها و خیرها بوده و به واسطه تقوی است که فطرت توحیدی انسان از آلودگی‌ها و انحرافات مصون می‌ماند.
کد خبر: ۹۰۱۹۲۹۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸

نتیجه و ثمره روزه دست یافتن به تقوای دل استبه گزارش خبرگزاری بسیج از بهار، سرهنگ علی مختاری‌معین در جمع هادیان سیاسی سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه ماه مبارک رمضان ماه انس با قرآن است، اظهار داشت: راه نجات انسان به‌ویژه جوامع اسلامی از همه گرفتاری‌ها و مشکلات مأنوس شدن با قرآن است و ماه رمضان بهترین فرصت برای تلاوت قرآن است. 

وی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) گفت: ماه رمضان بهار قرآن است و هر کس در این ماه یک آیه قرآن بخواند مانند این است که در غیر این ماه تمام قرآن را خوانده باشد.

مسئول سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با بیان اینکه قرآن پیام هدایت برای مردم و کلام خدا برای حیات انسان و درمان خدا برای دردهای انسان است، افزود: قرآن کریم جلوه‌ای از نور خدا برای نجات مردم از تمام ضلالت‌ها و گمراهی‌ها به سوی سعادت است.

وی ادامه داد: قرآن کریم برای همه ابعاد عبادی، سیاسی، اقتصادی و لحظه لحظه زندگی انسان و مسائل فکری و روحی بشر طرح و برنامه و قانون دارد .

مختاری‌معین عنوان کرد: ماه مبارک رمضان ماه دعا و مناجات است و ماهی است که در آن گناه معنا ندارد و قلب مؤمن سراسر دعا و مناجات و تلاوت با قرآن است. 

وی تلاوت قرآن و دعا را از جمله خصوصیات مهم ماه ضیافت الهی دانست و گفت: این ماه بهترین فرصت برای دگرگونی و عالی‌ترین زمان برای از بین بردن کدورت‌ها و خصومت‌ها و ایجاد وحدت و صمیمیت در قلب‌های موحدین است و افطاری دادن بهترین راهکار برای ایجاد این صمیمیت و الفت است.

مسئول سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با اشاره به آیه 183 از سوره بقره افزود: در این آیه سه پیام مهم وجود دارد، پیام اول اینکه این آیه متوجه افرادی است که با خداوند مهربان پیوندی ایمانی ایجاد کرده و به دعوت پیامبران لبیک گفته‌اند .

وی ادامه داد: پیام دوم آیه این است که خداوند می‌فرماید روزه یک قانون حتمی و سنت همیشگی خداوند است که نه تنها برای شما بلکه برای همه رهروان توحید که پیش از شما بودند نیز واجب شده است و همه انسان‌ها برای هدایت و گمراهی از ضلالت نیاز به راهنمایی خداوند دارند. 

مختاری‌معین با بیان اینکه پیام سوم آیه نیز این است که شاید به واسطه روزه به لباس زیبای تقوی آراسته شوید، ابراز داشت: نتیجه و ثمره روزه دست یافتن به تقوای دل است و تقوای الهی، ریشه اصلی و پایه اساسی همه سعادت‌ها و خیرها بوده و به واسطه تقوی است که فطرت توحیدی انسان از آلودگی‌ها و انحرافات مصون می‌ماند.

وی با اشاره به آثار و فواید روزه گفت: مبارزه با تمایلات نفسانی، تزکیه، تهذیب نفس، خودسازی، سلامتی و رعایت بهداشت جسمانی از فواید روزه است به طوری که روزه گرفتن طبق روایات موجب تندرستی بدن بوده و تمام سموم بدن با روزه گرفتن از بدن خارج می‌شود.

مسئول سیاسی نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه بهار با اشاره به تأثیر اجتماعی روزه عنوان کرد: یکی از زیباترین ابعاد روزه این است که انسان خداپرست به یاد فقرا و گرسنگان می‌افتد و نیازمندان و مستضعفان را درک می‌کند. 

انتهای پیام/

ارسال نظرات