یک کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با«بسیج»:
ملکی گفت: نابسامانی نرخ ارز و گرانی خصوصا دلار باعث مختل شدن دو جناح از اقتصاد که داخلی و خارجی شمارش می‌شود، مواجه خواهد بود.
کد خبر: ۹۰۱۹۲۸۹
|
۲۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۸

دکتر بهنام ملکی کارشناس مسائل اقتصادی در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، درباره وضعیت نابسامان نرخ ارزی خصوصا دلار که برای ایران بسیار حائز اهمیت است اظهار داشت: ایران تمام معاملات ارزی و بین المللی خود را با دلار سامان دهی می‌کند و با دنیا ارتباط دارد. نابسامانی نرخ ارز و گرانی خصوصا دلار باعث مختل شدن دو جناح از اقتصاد که داخلی و خارجی شمارش می‌شود، مواجه خواهد بود.

وی افزود: در بازار خارجی باید ریال بیشتری بدهیم تا دلار دریافت کنیم و این نشان دهنده بیرون رفتن بیش از حد پول کشور است و بیشتر از ارزش پول ما کاسته می‌شود. همچنین اگر کالایی مورد نیاز مردم  وارد کشور شود به سبب گرانی دلار روی قیمت ریالی آن تاثیر می‌گذارد و قیمت‌ها سر به فلک می‌کشد.

ملکی در خصوص مشکلات داخلی با بالا بودن نرخ دلار تاکید داشت: وقتی دلار چنین وضعیت نابسامانی دارد تمام فروشنده‌های ایران از بنکدار و بزاز بگیرید تا پخش کننده‌های مواد صنعتی و کشاورزی همگی از فروش محصولات خود جلوگیری می‌کنند واین باعث قفل شدن و بلوکه شدن همه سرمایه‌های در گردش بانک‌ها می‌گردد. وقتی کسی خرید و فروش نکند آیا کشور را می‌توان اداره کرد و نیاز است دولت چاره ای در خصوص نرخ ارز در کشور کند.
 
ارسال نظرات