خبرهای داغ:
حجت الاسلام موسوی شالی گفت: از عواملی که ایمان را عاریه ای می کند طمع می باشد که باعث بی تقوای نیز می شود.
کد خبر: ۹۰۱۹۲۴۲
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام شمس الدین موسوی شالی در جمع کارکنان سپاه ناحیه امام سجاد(ع) قزوین که صبح امروز با حضور پایوران و سربازان در حسینیه این ناحیه برگزار شد، اظهار داشت: دو نوع ایمان وجود دارد یکی ایمان واقعی که فرد ایمان راسخ به خداوند آورده است و دیگری ایمان عاریه ای است ولی حقیقتا برای ما نیست، فرق بین ایمان عاریه ای و منافق این است که منافق می داند که به خدا ایمان نیاورده و برای فریب مردم کارانجام می دهد ولی ایمان عاریه ای اینگونه نیست به صورت قرضی است وهر لحظه ممکن است آن را از دست بدهد .
وی خاطرنشان کرد: خیلی ها فکر می کنند مومن هستند در حالی که مومن نیستند اگر هم مومن بودند سرور همه مردم می شدند در حالی که امروزه اینگونه نیست.
شالی بیان کرد: یکی از عواملی که ایمان را عاریه ای می کند طمع می باشد که باعث بی تقوای نیز می شود ممکن است فکر کنیم به این دچار نیستیم در حالی که طمع در زندگی بسیار مخفی می باشد، به طور مثال خمس دادن اگر کسی خمس خود را ندهد یک جور طمع محسوب می شود.
امام جمعه شال عنوان کرد: شخصی به امام رضا (ع) گفت میشود خمس را بر ما حللال کنید با معاف کنید حضرت فرمودند ما این را حلال نمی کنیم چیزی است که خداوند به ما داده است و اگر کسی بدون اذن ما در مالی که حق ماست تصرف کند او ملعون است.
وی در خاتمه گفت: عمر ابن خطاب در شروع خلافتش اینگونه عمل کرد که باید حقوق عرب از عجم بیشتر باشد و یک دستور حکومتی داد و باعث شد تا بی عدالتی در حکومت اسلامی نهادینه شود و بی عدالتی تبدیل به یک فرهنگ شد.
4001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها