خبرهای داغ:
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم مطرح کرد
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم گفت: با اجرای سند اشتغال استان در سال جاری به دنبال کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در استان قم در سال ۹۷ هستیم.
کد خبر: ۹۰۱۹۲۳۰
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مهرداد غضنفری امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به ویژگی‌های سند اشتغال استان قم اظهار کرد: این سند یک سند جامع است که در آن تکالیف بخش‌های اقتصادی، بانک‌ها و دستگاه‌های اجرایی استان مشخص شده است، به عنوان مثال در سند اشتغال قم، برای بخش کشاورزی سهم پنج درصدی سرمایه گذاری و ۱۲ درصدی اشتغال استان پیش بینی شده است.

وی ادامه داد: براساس سند اشتغال استان قم، بخش صنعت ۵۱ درصد از سرمایه گذاری و ۳۷ درصد از اشتغال استان را به خود اختصاص داده است، براساس این سند نیز ۴۴ درصد سرمایه گذاری استان در بخش گردشگری و خدمات صورت خواهد گرفت و این دو بخش ۵۱ درصد از اشتغال قم را به خودشان اختصاص خواهند داد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: هزینه ایجاد یک شغل در استان در بخش کشاورزی ۱۲۴ میلیون تومان، در بخش خدمات ۲۴۰ میلیون تومان و در بخش صنعت ۳۹۰ میلیون تومان است و به صورت میانگین هم ۲۸۰ میلیون تومان برای ایجاد یک شغل در استان قم نیاز است.

غضنفری زمان اجرای سند اشتغال استان قم را یک ساله دانست و تصریح کرد: دستگاه‌های استان هر ۱۵ روز باید گزارشی در خصوص اجرای این سند ارائه بدهند تا شاهد کاهش یک درصدی نرخ بیکاری در قم باشیم.

وی ادامه داد: در استان قم هزار و ۸۰۰ اثر تاریخی داریم، همچنین ظرفیت عظیم حضور سالیانه ۲۰ میلیون زائر در این استان است، به دنبال این هستیم که استان قم از معبر گردشگری به مقصد گردشگری تبدیل شود و شاهد افزایش ساعات اقامت گردشگران در این استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری قم افزود: در فرودین ماه سال جاری، ۴۰ میلیارد تومان منابع بانکی به حوزه گردشگری استان تزریق شد و استان قم رتبه دوم را در کشور در این زمینه دارد، اولویت تامین منابع مالی برای بخش گردشگری استان با بانک گردشگری است، اما بقیه بانک‌ها هم باید در این زمینه همکاری کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در سند اشتغال استان قم برنامه محوری را در دستور کار قرار داریم تا بتوانیم اهداف این سند را محقق کنیم.
ارسال نظرات
پر بیننده ها