معاون آموزش متوسطه استان مازندران: کار آفرینی نوعی سبک زندگی برای ساختن آینده است

معاون آموزش متوسطه استان مازندران ، کار آفرینی تصادفی نیست، کار آفرینی نوعی سبک زندگی برای ساختن آینده کشور است که آینده ای امید آفرین برای فرزندان ما در جامعه فراهم می سازد.
کد خبر: ۹۰۱۹۱۸۹
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۶

اسفندیار نظری در همایش تجلیل از همکاران ودانش آموزان هنرستان فنی و حرفه ای  وکارودانش این شهرستان در سالن شهید مرتضی آوینی ، اظهار داشت: همواره در جامعه ما نسبت به دانش آموزانی که در هدایت تحصیلی به سمت  هنرستان های فنی وحرفه ایی وکار و دانش گرایش پیدا می کنند، طرز تفکر خوبی وجود نداشته است.

معاون آموزش متوسطه استان مازندران با بیان اینکه خوشبختانه این طرز تفکر نادرست، با توجه تغییر نظام آموزشی  وسیاست های جدید در راستای سند تحول  بنیادین اصلاح شده است، تصریح کرد: در جهان امروزی موفقیت از آن کشورهایی است که دارای اقتصاد دانش بنیان هستند، سخنی که رهبر معظم انقلاب نیز به شدت روی آن تاکید دارند، از این رو ما هم هیچ راه گریزی نداریم جز اینکه از اقتصاد تک محصولی نفت، خارج و به سمت اقتصادی مبتنی بر علم و دانش و خلاقیت های نخبگان وایده پردازان کارآفرین جامعه گام برداریم. وی با اشاره به فراهم بودن ابزار و امکانات لازم برای تحقق این امر، اظهار کرد: ایران با دارا بودن یک درصد جمعیت و خاک جهان و همچنین 4 تا 5 درصد منابع، مخازن و معادن کل دنیا ظرفیت عظیمی برای پیشرفت دارد.

معاون آموزش متوسطه استان  با اشاره به اهمیت فعالیت هنرستان های فنی و حرفه ای در راستای تربیت نیروهای توانمند ،خلاق وکار آفرین، افزود: هنرستان های فنی و حرفه ای کانون تحقق پرورش نخبگان مهارتی وکارآفرین هستند و دستان کارآمد هنرجویان در کنار ذهن های خلاق آن ها، چرخ رشد ، توسعه  واشتغال کشور را با شتاب بیشتر به حرکت در می آورد. وی بیان داشت: فارغ التحصیلان هنرستانی با توجه به رویکرد جدید استقرار نظام آموزش متوسطه در شاخه فنی و حرفه ای و سه ساله شدن این آموزش ها، در آموزش های نظری و کارگاهی توام با یکدیگر شایستگی های لازم را کسب کرده، آماده ورود مستقیم به بازار کار می شوند و می توانند چرخ تولید و اشتغال را در جامعه بچرخانندو درصورت تمایل براساس تفاهم های جدید  بدون آزمون ادامه تحصیل بدهند.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب مبنی بر اهمیت و نقش فارغ التحصیلان هنرستان های فنی و حرفه ای در تولید و اقتصاد کشور، خاطرنشان ساخت: ما چرخه آموزش، تولید و فروش را در هنرستان ها دنبال می کنیم و آنچه در چشم انداز دوم در نظر گرفته شده موضوع کارآفرینی است، در حقیقت خوداشتغالی زمانی محقق می شود که بتوانیم دانش آموز ایده پرداز کارآفرین تربیت کنیم که قدرت ریسک پذیری داشته باشد.

وی باتاکید براینکه درسال 1400جمعیت فعال کشور به 61ملیون خواهد رسید و29 ملیون فرصت شغلی مورد نیاز است گفت:اگر اهداف ارزنده ایی چون کسب دانش،مهارت زندگی ومهارت کسب وکار در مدارس ما به شایستگی به همت و روحیه کار آفرینی  ویاری همه عوامل همچون معلمان،دانش آموزان،اولیا و همت وعزم ملی همه نهادها  در پشتیبانی وتهیه امکانات تحقق پیدا کند بسیاری از آسیب های اجتماعی از جامعه رخت بر خواهد بست.

نظری همچنین با بیان اینکه در دولت تدبیر و امید توجه خاصی به بحث مشاغل، حرفه های مختلف و کار آفرینی انجام شده است، گفت: اکنون هنرستان های مازندران در زمینه های مختلف وضعیت به مراتب بهتری نسبت به گذشته پیدا کرده اند ولیکن تا رسیدن به نقطه مطلوب فاصله زیادی درپیش است که همت  وعزم همه نهادها را می طلبد تا آموزش وپرورش را تا رسیدن به اهداف خود یاری رسانند.

ارسال نظرات