خبرهای داغ:
رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین:

فرهنگ نماز باید از سنین پایین در ذهن افراد بارگذاری شود

رییس ستاد اقامه نماز استان قزوین گفت: بهترین پایگاه و ظرفیت برای ترویج نماز در اختیار آموزش و پرورش قرار دارد.
کد خبر: ۹۰۱۹۱۸۶
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت‌الاسلام سید قریش موسوی در نشست ستاد اقامه نماز که در استانداری قزوین برگزار شد، اظهار کرد: یکی از راه های اثرگذار ترویج نماز اشاعه این مهم در نسل نوجوانان است که باید با همکاری آموزش و پرورش در این رابطه اقدام کرد.
این مسئول با بیان اینکه بهره گیری از ظرفیت 180 هزار دانش آموز و 10 هزار معلم در استان در ترویج نماز اهمیت زیادی دارد،اظهار کرد: مسئولان باید امکانات خود را برای خدمت به نماز به کار گیرند.
وی افزود: اگر در مدرسه توفیقاتی را به دست آوردیم در آینده در دانشگاه،جامعه و بازارها مشکلات کمتری خواهیم داشت.
**مهندسی فرهنگی برای ترویج نماز فراموش نشود
معاون پرورشی اداره کل آموزش و پروش استان قزوین نیز در این نشست گفت: همه باید به کمک آموزش و پرورش بیایند تا شاهد ترویج نماز به شکل شایسته باشیم.
حجت الاسلام و المسلمین علی انصاری افزود: چندین سال در کشور رتبه اول را در ترویج نماز به دست آورده ایم که با همکاری دستگاه ها به وقوع پیوسته است و این روند باید تداوم یابد.
وی ادامه داد: آموزش عملی نماز به دانش آموزان ابتدایی دشوار است اما در این زمینه با برنامه های متنوع اقدام کرده ایم.
این مسئول فرهنگی افزود: یک هزار و 556 واحد آموزشی در استان وجود دارد که دارای یک هزار و 6 واحد نمازخانه مستقل بوده و 96 درصد مدارس استان نیز دارای نماز جماعت هستند.
وی افزود: 133 هزار متر مربع فرش و موکت و 447 جامهری در مدارس در کنار سایر نیازمندی های نمازخانه ها درخواست داشته ایم.
انصاری اضافه کرد: 195 باب نمازخانه در قزوین نیاز داریم که امیدواریم در کنار افتتاح طرح های عمرانی متعدد افتتاح نمازخانه های مدارس نیز در دستور کار قرار گیرد.
* وضعیت نماز در آموزش و پرورش قزوین شایسته نیست
مدیرکل آموزش و پرورش استان قزوین نیز در این نشست گفت: وضعیت نماز در این دستگاه شایسته نیست ولی وظایف و تکالیف استانی و کشوری خود را در زمینه نماز به خوبی انجام می دهیم.
سالار قاسمی افزود:در ترویج نماز میان دانش آموزان نگرانی های داریم ولی امیدواریم با پیوند مدرسه،مسجد و منزل شاهد توفیقات واقعی در این حوزه باشیم.
وی اضافه کرد:وضعیت نماز در استان آنطور که باید نیست و برای ترویج این معروف تا پیوند مدرسه،مسجد و منزل ایجاد نشود خروجی خوبی به دست نخواهیم آورد.
قاسمی ادامه داد:پرداخت حق ایاب و ذهاب روحانیون برای حضور در مدارس بسیار مهم است چون حضور روحانیون فی النفسه در مدارس و دانش آموزان تاثیر فرهنگی و معنوی زیادی خواهد داشت.
1010/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها