مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای بوشهر گفت: تقویت و توسعه آموزش‌های مهارتی راهکاری مناسب و ایده‌آل برای دستیابی به خودکفایی وحرکت درراستای اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۹۰۱۹۰۷۱
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از بوشهر، عبدالرسول کازرونی روز یکشنبه در نشست شورای اداری اداره کل فنی و حرفه‌ای استان بوشهر افزود: نداشتن مهارت برای ورود به بازار کار مهم‌ترین مشکل اساسی امروز نسل جوان است.

کازرونی اضافه کرد: با برنامه ریزی درزمینه مهارت این افراد با توجه به شرایط شغلی استان می‌توان به کاهش نرخ بیکاری کمک کرد.
وی یادآور شد: بدون توجه به مهارت و حرفه آموزی دستیابی به اشتغال درهمه عرصه‌ها با مشکل روبرو می‌شود به همین دلیل تلاش بیشتر مسئولان برای تغییرنگاه بی تفاوت و در برخی مواقع منفی خانواده‌ها نسبت به آموزش‌های مهارتی و فنی ضروری است.

وی ادامه داد: این تغییر باید با استفاده از همه ظرفیت‌ها ازجمله هفته ملی مهارت ایجاد شود، زیرا نگرش، دانش و مهارت منجر به شایستگی می‌شود و ازطرف دیگر یکی از راه‌های اجرایی شدن سیاست اقتصادمقاومتی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، ترویج آموزش‌های مهارتی و فنی بین آحاد جامعه است.

کازرونی اظهار کرد: درسال حمایت از کالای ایرانی ارتباط وبهره مندی ازظرفیت‌های صنایع وصنوف ازیکسو وظرفیت‌های سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای ازسوی دیگر دو بال پرواز برای رسیدن به تحقق اقتصاد مقاومتی و حمایت از کالای ایرانی است.

کازرونی گفت: سیستم آموزش فنی و حرفه‌ای باید عیب یابی شود تا خروجی آن به اشتغال بیشتری منجر شود.

وی اضافه کرد: آموزش‌های فنی و حرفه‌ای در سال جاری با همکاری کاریابی‌ها بر اساس نیاز بازار کار ارایه می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات