خبرهای داغ:
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان‌شرقی از توزیع ١٥٠٠ جلد قرآن طرح تلاوت نور و ١٥٠ دوره تفسیر همراه دو جلدی ویژه روحانیون، مدرسان و اساتید در ارائه مفاهیم و نکات تفسیری مجری این طرح در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد تحت پوشش در آستانه ماه مبارک رمضان خبر داد.
کد خبر: ۹۰۱۹۰۶۷
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، محمد محمدپور وجه غالب برنامه های ماه مبارک رمضان را برنامه ها و فعالیت های گسترده در موضوع قرآن و عترت اعلام کرد و لزوم بهره گیری از مفاهیم و آموزه های این کتاب انسان ساز را در ماه ضیافت خداوند مورد تاکید قرار داد.

وی افزود: اصول حاکم بر برنامه های کانون های فرهنگی و هنری مساجد کشور برابر مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی، احیای کارکردهای فرهنگی هنری مساجد و مواجهه موثر با تهاجم فرهنگی است.

محمدپوز با تأکید بر توجه جدی به عمران معنوی مسجد و فعالیت های قرآنی در این مکان مقدس به اجرای طرح تلاوت نور و تفسیر اشاره نمود و گفت: ترویج فرهنگ انس با قرآن کریم و تسهیل امر قرائت، بهره مندی عمومی از مفاهیم والای قرآن کریم و زمینه سازی برای سایر فعالیت های قرآنی در مسجد، بخشی از اهداف برنامه های قرآنی در سطح کانون های فرهنگی هنری مساجد استان است.

دبیر هیئت هماهنگی و نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد آذربایجان شرقی تصریح کرد: تلاوت آیات قرآن به طور مرتب و منظم به صورت صحیح، روانخوانی و ترتیل خوانی قرآن، ایجاد فضای تامل و تدبر در قرآن، جذب هر چه بیشتر اقشار مختلف به خصوص نوجوانان و جوانان به مسجد و نماز و قرآن، شناسایی و تشویق جوانان و نوجوانان مستعد، شناسایی ائمه جماعات جهت بیان مفاهیم قرآنی و نکات تفسیری، از دیگر اهداف این دبیرخانه است.

محمدپور، مساجد مناطق روستایی و محروم را در اولویت برخورداری از خدمات طرح تلاوت نور دانست و گفت: بسیاری از کانونهای فرهنگی هنری مساجد استان طرح تلاوت نور را اجرا می‌کنند، از همین رو و به جهت لزوم رعایت عدالت در توزیع قرآن طرح تلاوت نور و تفسیر همراه دو جلدی، سهمیه ارسال این اقلام، بر اساس پراکندگی تعداد کانونهای موجود در شهرستان ها انجام شده است.

گفتنی است طرح تلاوت نور، از طرح های موفق قرآنی است که طی دهه اخیر در سطح مساجد فعال سراسر کشور با قرائت روزانه یک صفحه از آیات قرآن کریم بعد از اقامه نماز جماعت به همراه ارائه مفاهیم و نکات تفسیری آیات مربوطه در حداقل زمان ممکن اجرا می شود و هم اکنون قریب به ١٧٠٠ مرکز شامل کانون فرهنگی هنری، مسجد و نمازخانه در سطح استان مجری طرح تلاوت نور می باشند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها