کارشناس مذهبی:

رمضان؛ ماه رحمت است

یک کارشناس مذهبی گفت: ماه مبارک رمضان ماه رحمت، برکت و غفران به درگاه خداوند متعال است.
کد خبر: ۹۰۱۹۰۴۸
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ حجت‌الاسلام بطحایی کارشناس مذهبی در جمع پایوران ناحیه مقاومت بسیج اراک ضمن تبریک فرارسیدن ماه بندگی و میهمانی خداوند گفت: ماه مبارک رمضان ماه رحمت، برکت و غفران به درگاه خداوند متعال است.

وی با اشاره به شرح خطبه مکارم الاخلاق افزود: وقتى انسان مؤمن از حضرت حق بخواهد که او را از همه اشتغالات که همچون سدى در برابر آن همه برنامه‏هاى پرمنفعت قرار دارد، نجات دهد تا بتواند در کمال آسایش خاطر، دست به انجام برنامه‏هاى مثبت بزند، پروردگار مهربان خواسته‏اش را اجابت مى‌کند.

این کارشناس مسائل دینی تصریح کرد: خداوند متعال از باب لطف و عنایتش فراهم مى‌‏آورد که انسان بتواند در کمال آسایش و اطمینان و امنیت خاطر به مسیرى که در آن قدم گذاشته ادامه دهد، و به هدف عالى برسد.

حجت‌الاسلام بطحایی با تأکید بر اینکه خداوند امت اسلام را به روزه‌داری فرمان داده است، گفت: در ماه مبارک رمضان هنر نخوردن و نیاشامیدن نیست بلکه هنر یک انسان روزه‌دار به درگاه الهی این است که از همه‌چیز که در اختیار اعضاء و جوارح او است، خودداری کند.

وی افزود: شیاطین انس و جن در تلاش هستند تا جایی که ممکن است انسان‌ها را سرگرم چیزهایی کنند که ایشان را از حقیقت عالم یعنی پروردگار متعال غافل و بی‌خبر سازد.

این کارشناس مسائل دینی خاطرنشان کرد: تمام انبیاء و اولیاء الهی و کتب آسمانی آمده‌اند تا ارتباط انسان با معبود و خالقش را اصلاح کنند. او رب است و با عنایت و هدایت او انسان مسیر کمال و ترقی را طی خواهد کرد و اگر لحظه‌ای از او غافل شود در دام شیطان رجیم گرفتار خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار