مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی گفت: مردم استان مرکزی طی سال گذشته 6 میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند که میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سال 96 به نسبت سال گذشته رشد 100 درصدی داشته است.
کد خبر: ۹۰۱۹۰۴۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۳

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قنبر موسی‌نژاد مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی و دبیر شورای زکات این استان در نشست با مسئولان سازمان جهاد کشاورزی استان زکات را مهم‌ترین رکن اقتصادی اسلام دانست و گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری نظام جمهوری اسلامی باید این فریضه بزرگ را در سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهد.

وی با اشاره به اینکه یکی از شاخص‌های دین‌داری پرداخت زکات است، گفت: مردم استان مرکزی طی سال گذشته 6 میلیارد تومان زکات واجب و مستحبی پرداخت کردند که میزان زکات جمع‌آوری‌شده در سال 96 به نسبت سال گذشته رشد 100 درصدی داشته و به نسبت رتبه قبل کشوری هفت رتبه ترقی داشته است.

مدیرکل کمیته امداد استان مرکزی بیانات مقام معظم رهبری در اجلاس سراسری زکات را مهم‌ترین منشور مسئولان در امر زکات عنوان کرد و با اشاره به پیام مقام معظم رهبری در این همایش گفت: بنا به فرمایش مقام معظم رهبری همه مسئولان و دستگاه‌ها وظیفه ‌دارند در احیای فریضه واجب زکات در حد توان تلاش کنند.

موسی‌نژاد ضمن تشکر از اقدامات سازمان جهاد کشاورزی در ترویج واجب الهی زکات گفت: تشکیل شورای زکات در سازمان جهاد کشاورزی اقدامی مناسب در ترویج این واجب الهی است و امیدوارم سایر دستگاه‌ها نیز به تشکیل این شورا اقدام کنند.

وی تشکیل شوراهای زکات در روستاها را از برنامه‌های کمیته امداد در سال جاری عنوان کرد و گفت: این شورا از امام جماعت، دهیار، بخشدار و معتمدان روستایی تشکیل و زکات جمع‌آوری‌شده با نظارت این شورا در همان مناطق روستایی توزیع می‌شود.

دبیر شورای زکات استان مرکزی با اشاره به اینکه دبیرخانه مرکزی شورای زکات استان در کمیته امداد استان مستقرشده است، گفت: در تمامی شهرستان‌ها علاوه بر حضور مبلغ زکات، شورای زکات شهرستان‌ها نیز به ریاست امام‌جمعه و دبیری کمیته امداد هر شهرستان در حال فعالیت است و لذا خواستار بهره‌گیری از مبلغان سازمان جهاد کشاورزی در تبلیغ زکات و اعطای بسته‌های تشویقی توسط این سازمان به کشاورزان زکات پرداز هستیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات