در قالب هياتي به سرپرستي رييس دفتر رييس جمهور صورت گرفت

رايزني هاي گسترده مقامات اقتصادي ايران در تركيه

دكتر مرتضي شهيدزاده، رييس هيات عامل صندوق توسعه ملي روز چهارشنبه در قالب هياتي به رياست "دكتر محمود واعظي، رييس دفتر رييس جمهور" عازم تركيه شد.
کد خبر: ۹۰۱۹۰۰۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۰
 

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از روابط عمومي صندوق توسعه ملي در اين سفر كه رييس بانك مركزي، معاون وزير اقتصاد و برخي مسوولان اقتصادي ديگر نيز حضور داشتند، ‎تبادل نظر و بررسی روند اجرای توافقات روسای جمهوری دو کشور در ارتباط با همکاری‌های دوجانبه در حوزه های سیاسی، فرهنگی، اقتصادی از جمله اهداف اين سفر عنوان شد.
بر اساس اين گزارش واعظی در بدو ورود به آنکارا درباره اهداف این سفر اظهارداشت: تمام تلاش ها بر این محور است که همانطور که روسای جمهوری دو کشور در مذاکرات خود هدف‌گذاری کرده اند، حجم مبادلات تجاری دو کشور به 30 میلیارد دلار افزایش یابد. رئیس دفتر رئیس جمهور در خصوص روند اجرای طرح به کارگیری پول ملی ایران و ترکیه در مبادلات مشترک تجاری نيز گفت: خوشبختانه این توافق انجام و تاکنون 3 سری هم ال‌سی گشوده شده است. امروز در چارچوب توافق روسای بانک مرکزی دو کشور برای برقراری روابط کارگزاری و به کار گیری پول ملی در مبادلات مشترک، تجار، کارآفرینان و صنعتگران دو کشور به راحتی می‌توانند مبادلات تجاری خود را بدون نگرانی و یا استفاده از سایر ارزها  به انجام رسانند.

ارسال نظرات