سرپرست اداره کل آموزش فنی وحرفه ای سیستان وبلوچستان خبرداد : بیش از ۲۶ هزار نفر در سال گذشته در بخش دولتی آموزشهای مهارتی فنی و حرفه ای را فراگرفتند.
کد خبر: ۹۰۱۸۹۹۷
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۶:۴۷

به گزارش خبرنگار بسیج از زاهدان، مهرداد جهاندیده سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان با اعلام این خبر که بیش از ۲۶ هزار نفر در سال گذشته در بخش دولتی آموزش‌های مهارتی فنی و حرفه‌ای را فراگرفتند، گفت: اداره کل آموزش فنی و حرفه ای متولی آموزش های مهارتی بین سطوح تحصیلی در استان است و فعالیتهای خود را با هدف تربیت نیروی کار ماهر، نیمه ماهر و ارتقای مهارت نیروی کار شاغل در دو بخش دولتی و غیر دولتی انجام می دهد.

جهاندیده افزود: در سال گذشته بالغ بر ۴ میلیون و۲۴۹ هزار و ۶۵۳ نفرساعت آموزشهای مهارتی در بخش دولتی ارائه شد طی آن ۲۶ هزار و ۴۳۶نفر در کل استان با فراگیری مهارتها توانمند شدند که ۱۴ هزار و ۱۸۴نفر آنها را بانوان و ۱۲ هزار و۲۵۲ نفر آنها را آقایان تشکیل داده اند.

وی تصریح کرد: در حال حاضر ۲۴ مرکز آموزش در قالب ۱۶۸ کارگاه ثابت و بیش از۴۵۰ حرفه آموزشی در بخش دولتی استان فعال است همچنین ۱۶۶ آموزشگاه آزاد با ۱۴۹ حرفه آموزشی در بخش غیردولتی فعال است.

سرپرست اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان اظهارداشت: عملکرد اداره کل در سال گذشته در خوشه های خدمات بالغ بر یک میلیون و۷۲۷ هزار و۵۱۶نفر-ساعت، صنعت یک میلیون و۸۱۷ هزار و ۹۴۰ نفر- ساعت ، فرهنگ و هنر ۵۵۰ هزار و ۷۲۲ نفر –ساعت، فناوری راهبردی ۴ هزار و ۶۷۵ نفر- ساعت و کشاورزی ۱۴۸ هزار و ۸۰۱ نفر ساعت بوده است.

جهاندیده خاطرنشان کرد: فراگرفتن آموزش‌های مهارتی یکی از ابزارهای مورد نیاز برای توسعه اشتغال در استان است چرا که منجربه توانمند ‌سازی نیروی انسانی مورد نیاز بازار کار می شود.

وی تصریح کرد: با توجه به صنعتی نبودن استان و فراهم نشدن زیرساخت ‎ های صنعتی، آموزش ‎ های فنی و حرفه ‎ ای در صورتی که مورد حمایت قرار گیرد، می ‎ تواند به عنوان یکی از بخش ‎ های تکمیل کننده چرخه اشتغال در مشاغل متوسط و خرد نقش خوبی ایفا کند.
 
منبع خبر: روابط عمومی  اداره کل  فنی و حرفه ای سیستان و بلوچستان
ارسال نظرات