مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد:

معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است

فرماندهی و مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در ناحیه مقاومت بسیج روح الله یزد با حضور در مدرسه دخترانه امام حسین(ع)با اهدا هدیه از مسئولین این مدرسه قدردانی به عمل آوردند.
کد خبر: ۹۰۱۸۹۸۸
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۵:۲۸
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از یزد؛حجت الاسلام شیخ زاده در این دیدار گفت: معلمی شغل و حرفه نیست، بلکه ذوق و هنر توانمندی است معلمی در قرآن به عنوان جلوه ای از قدرت لایزال الهی نخست ویژه ذات مقدس خداوند تبارک و تعالی است. در نخستین آیات قرآن که بر قلب مبارک پیغمبر اکرم (ص) نازل شد، به این هنر خداوند اشاره شده است.اقرا باسم ربک الذی خلق، خلق الانسان من علق، اقرأ و ربک الاکرم، الذی علم بالقلم، علم الانسان ما لم یعلم. (علق: ۱ـ ۵)بخوان به نام پروردگارت که جهانیان را آفرید. انسان را از خون بسته سرشت بخوان ! و پروردگارت کریمترین است همان که آموخت با قلم، آموخت به انسان آنچه را که نمی دانست.
وی در ادامه افزود:در این آیات خداوند، خود را «معلم» می خواند و جالب این که معلم بودن خود را بعد از آفرینش پیچیده ترین و بهترین شاهکار خلقت، یعنی انسان آورده است.مقام معلم بودن خدا، بعد از آفرینش قرارداد. نوعی انسانی را که هیچ نمی دانست، به وسیله قلم آموزش داد که این از اوج خلاقیت و هنر شگفت خداوند در امر آفرینش حکایت دارد.از این رو، می توان گفت که هنر شگفت معلمی از آن خداوند عالم است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار