امام جمعه سرعین با بیان اینکه روحانیون در این ماه خودسازی وظیفه خطیری دارند، گفت: وظیفه مبلغان در اجتماعات دینی، بیدار کردن روح معنویت در میان مردم است.
کد خبر: ۹۰۱۸۹۳۲
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸

وظیفه مبلغان بیدارسازی روح معنویت بین مردم است

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، حجت‌الاسلام محمود اصغری، امام جمعه سرعین در همایش طلایه داران تبلیغ در سرعین گفت: وظیفه مبلغان در مساجد و منابر عمومی به‌ویژه در اجتماعات دینی بیدار کردن روح معنویت در میان مردم است و مجالس چهره به چهره عظمت و تاثیر بیشتری دارد.

وی افزود: روحانیون باید با بیان معارف حقه الهی برای مردم، ماه رمضان پر رونق کرده و مردم را به تقوا، به عمل و به خداترسی سوق دهید.

حجت‌الاسلام اصغری خاطر نشان کرد: روحانیون در این ماه خودسازی وظیفه خطیری دارند و باید قیامت و عذاب الهی را برای مردم بیان کرده و دلهای مردم را با خدا آشنا و مانوس کنند و جهاد و مبارزه و استقامت را برای مردم متذکر شوند.

امام جمعه سرعین تصریح کرد: زمینه استقامت از رحمت و مغفرت و افاضات معنوی الهی با ترک گناه است در این ماه پر فضیلت رمضان با تمرین و ریاضت گناه را از خود دور کنید و راه را برای عروج و پرواز در ملکوت آسمانها هموار سازید.

حجت‌الاسلام اصغری در ادامه کلیه شرکت کنندگان در همایش طلایه داران تبلیغ را به اقامه نماز جماعت، باز گذاشتن درب مساجد، پخش اذان از بلندگوی مساجد، استفاده از روحانیون در مساجد و مجالس عمومی، ایجاد اتاق همفکری با متولیان فرهنگی و توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری نسبت به شعال سال توصیه کرد.

ارسال نظرات