رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی تربت حیدریه خبر داد:
رییس پلیس مبارزه با مواد مخدر نیروی انتظامی تربت حیدریه گفت: سال گذشته یک تن و ۲۳۹ کیلو گرم انواع مخدر در این شهرستان کشف و ۷۹۲ نفر نیز دستگیر شدند.
کد خبر: ۹۰۱۸۹۱۹
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۲:۳۹
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، سرهنگ علی اکبر معلمی در شورای فرعی مبارزه با مواد مخدر تربت حیدریه با بیان اینکه این میزان از کشفیات نسبت به سال ۹۵ با رشد سه برابری مواجه شده، افزود: در همین راستا امسال نیز پلیس مبارزه با مواد مخدر این شهرستان با دستگیری ۷۹۲ نفر یک تن و ۲۳۹ کیلو گرم انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کردند.

وی تصریح کرد: در همین راستا و از ابتدای فروردین تاکنون با دستگیری ۶۹ نفر ۲۰۱ کیلو گرم انواع مواد مخدر کشف و ضبط شده است.

معاون استاندار و فرماندار ویزه تربت حیدریه با بیان اینکه کشور افغانستان بعنوان پایگاه تولید مواد مخدر محسوب می‌شود، افزود: اغلب در امد آن صرف گروه تروریستی القاعده می‌شود.

احمدعلی موهبتی خاطر نشان کرد: در شرایطی که گروه تروریستی داعش در غرب آسیا رو به زوال رفته و این منطقه برای آن‌ها ناامن شده، با هجرت به مرز‌های شرقی ایران بخصوص کشور افغانستان از خرید و فروش مواد مخدر بعنوان یک پایه در امدی استفاده می‌کنند.

وی اضافه کرد: هرچند جمع آوری و نگهداری معتادان متجاهر در این شهرستان امکان پذیر نیست، اما همه دستگاه‌های ذیربط موضفند تا برای تحقق ماده ۱۵ ایجاد و راه اندازی کمپ‌های ترک اعتیاد در سطح منطقه تلاش کنند.

موهبتی در بخش دیگری اظهار کرد: اکنون بالغ بر ۷۰۰ نوع مواد صنعتی با اثر مخرب داریم که مغازه‌های عطاری این شهرستان در پوشش عطاری اقدام به فروش این دارو‌های غیرمجاز می‌کنند که باید کنترل شوند.

مهدی ناصری معاون سیاسی اجتماعی فرمانداری تربت حیدریه گفت: دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی بعنوان اتاق فکر شهرستان نقش موثری در کنترل و مهار این معضلات دارند لذا باید نقش خود را نیز پر رنگ‌تر نشان دهند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها