خبرهای داغ:
همزمان با فرارسیدن ماه مبارک رمضان ،با حضور امام جمعه رهنان کلاس اخلاق پیرامون شرحی بر دعای مکارم الاخلاق از دعاهای صحیفه سجادیه برای کارکنان سپاه ناحیه درچه برگزار گردید.
کد خبر: ۹۰۱۸۹۱۵
|
۳۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از درچه همزمان با فرارسیدن ماه میهمانی خدا با حضور امام جمعه رهنان کلاس اخلاق پیرامون شرحی بر دعای مکارم الاخلاق برای کارکنان سپاه ناحیه درچه در محل نمازخانه ناحیه برگزار گردید.

حجت الاسلام محمدی گفت:به اقرا ر اکثر علماء وفضلاء کتاب صحیفه سجادیه ،کتابی  مافوق تفکر وبینش بشری است واین کتاب تفاوتی با سایر کتب ادعیه دارد وآن اینست که در کتب دعاهای دیگر مثل دعای کمیل،عرفه و...اهل بیت علیه السلام  آن دعا را می خواندند ودیگران حفظ می کردند ویا می نوشتند ونشر پیدا می کرد ولیکن امام زین العابدین علیه السلام این کتاب را خود در دونشخه نوشتند که یکی از آن دونسخه را به زید می دهد ودیگری را به فرزندش امام باقر علیه السلام می دهد.

وی گفت:این کتاب شامل 54 دعامی باشد که دعای مکارم الاخلاق بیستمین دعا از این کتاب گهر بار است.واین دعا ،همان است که پیامبر اعظم صلی الله علیه وآله می فرمود من برای همین (کرامت اخلاق) مبعوث شده ام،وحضرت امام (ره)بار ها فرمودند که از افتخارات ما همین بس که صحیفه سجادیه از مااست.

ایشان در ادامه تفاوتهای بین محاسن اخلاق با مکارم اخلاق را بیان کردند وگفتند که محاسن اخلاق قابل تغییر است ولی مکارم اخلاق نه ودر ادامه شرح  این دعا پیرامون فضایل صلوات ومراتب ایمان مطالبی را بیان کردند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها