خبرهای داغ:
یک جمعیت پژوه گفت: چرا تیمی که سابقا برای کنترل جمعیت فعالیت می کردند به دنبال افزایش سن ازدواج و قانونی کردن ممنوعیت ازدواج زیر 18 سال هستند؟
کد خبر: ۹۰۱۸۸۵۴
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۶

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، حسین مروتی پژوهشگر و جمعیت پژوه در هشتصد و نوزدهمین جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی زنان و خانواده که با موضوع جمعیت در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: یک واقعه اجتماعی به نام انقلاب جنسی در غرب اتفاق افتاد و پس از آن آمار طلاق بالا رفت، سقط جنین افزایش یافت و به کاهش شدید نرخ باروری منتهی شد و نرخ باروری در کشورهای غربی به 1.7 رسید. مروتی افزود: همزمان این کشورها افزایش جمعیت در کشورهای در حال توسعه را خطرناک قلمداد کرده و اعطای وام بین المللی را منوط به کاهش جمعیت در این کشورها کردند.
وی بیان کرد: در پی اتخاذ سیاست استعماری کاهش جمعیت در ایران در سال 71، تعداد فرزندان زنان ایرانی به 4 رسید و پس از مدتی قانونی تصویب کردیم که به فرزندان چهارم به بعد تسهیلاتی ارائه نشود و سپس تعهد دادیم که نرخ باروری را به 2.1 برسانیم تا رشد جمعیت به صفر برسد.
مروتی اضافه کرد: ذائقه سازی در کشور صورت گرفت و تعداد فرزند مطلوب در ذهن ایرانی ها به شدت کاهش یافت. تغییر ذائقه فرزندخواهی مردم کار فرهنگی گسترده می طلبد یعنی همچنان که انواع و اقسام کارهای فرهنگی و اجتماعی برای ذائقه سازی دو بچه کافی است صورت گرفت، باید در مقابل آن اقدام مثبت برای ترجیح فرزندآوری انجام شود.
این جمعیت پژوه خاطر نشان کرد: برخی اقدامات از جمله ترویج زایمان طبیعی مثبت است اما به فرزندآوری و افزایش جمعیت منتهی نخواهد شد.
وی تصریح کرد: آموزش جامع جنسی ذیل سند آموزش 2030 به بهانه مبارزه با ایدز مطرح بود و همچنان در برخی نهادها دنبال می شود در حالی که قریب به 70 درصد مبتلایان به ایدز از طریق اعتیاد به این بیماری مبتلا شده اند اما به بهانه بحث ایدز آموزش هایی به نوجوانان داده می شود که برای آنها خطرناک و آسیب زاست و حتی آموزش ها به مهدکودکها و دبستانها کشیده شده است.
مروتی با بیان اینکه از هر 100 هزار دانش آموز 4 نفر از طریق رابطه جنسی به ایدز مبتلا شده است، گفت: هیچ عقل سلیمی نمی پذیرد که جامعه 100 نفری به خاطر 4 نفر در معرض آسیب قرار بگیرند. در سطح مشاور مدارس می توانیم به دانش آموزانی که در معرض تهدید هستند، در صورت لزوم آموزش های لازم را ارائه کنیم.
این جمعیت پژوه ادامه داد: چرا تیمی که سابقا برای کنترل جمعیت فعالیت می کردند به دنبال افزایش سن ازدواج و قانونی کردن ممنوعیت ازدواج زیر 18 سال هستند؟
وی با بیان اینکه طرح مرتبط با جمعیت 6 سال است در مجلس به نتیجه نرسیده است گفت: قانون ضد جمعیتی تنظیم خانواده همچنان پابرجاست! مسئله جمعیت یک بحث استراتژیک است و بحرانهای ناشی از آن سالهای آینده رخنمایی می کند.
مروتی با بیان اینکه بحران جمعیت در آینده یک واقعیت محض است، عنوان کرد: همانگونه که کنترل جمعیت توسط دولتهای مختلف حمایت شد مسئله افزایش جمعیت نیز باید توسط دولت حمایت شود.
برخی مدیران میانی وزارت بهداشت که خود کنترل جمعیت را در کشور پیش برده اند نمی توانند با سیاست جمعیتی حال حاضر کشور پیش بروند و به آن کمک کنند، برخی کارشناسان نیز که در کار جعل آمارند در برخی مراکز سمت دارند و همچنان آمارسازی می کنند تا این بحران را کم اهمیت جلوه دهند.

 

 

ارسال نظرات