حجه الاسلام فرخی اقامه نماز را از ویژگی مومنین دانست و ادامه داد: مومنین هنگامی که آیه و نشانه ای از خدا برایشان خوانده می شود ایمانشان افزوده شده، زیرا ثمره خدا ترسی ایمان و نشانه آن نیز توکل محض به خداست.
کد خبر: ۹۰۱۸۷۷۳
|
۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۶

 به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، حجه الاسلام والمسلمین روح الله فرخی در جلسه سلسله مباحث تفسیر نور مبین ویژه ماه مبارک رمضان در سپاه کربلا با بیان اینکه خداوند در آیه دوم سوره انفال ویژگی های مومنین را یاد کرد گفت: اولین ویژگی مومنین  ذکر خداست چنانکه با یاد خدا و قرائت قرآن دلهای مومنین ترسان می شود.

این استاد مباحث دینی اقامه نماز را ازدیگر ویژگی مومنین دانست و ادامه داد: مومنین هنگامی که  آیه و نشانه ای از خدا برایشان خوانده می شود ایمانشان افزوده شده، زیرا ثمره خدا ترسی ایمان و نشانه آن نیز توکل محض به خداست.

حجه الاسلام والمسلمین فرخی با اشاره به اینکه رزق کریمانه به معنی این است که رزق بدون منت انجام می گیرد، افزود: مومنین ضمن بپا داشتن نماز، اهل انفاق هستند و برهمین اساس درجات آنان نیز در نزد خداوند محفوظ و ازبخشش توام با رزق کریمانه باری تعالی برخوردار می گردند.

وی ایمان را فرای علم و ادراک دانست و گفت: علم و ادراک حظ و بهره عمل است ولی ایمان حظ و بهره قلب است و با دانش و آگاهی وجود نمی آید.

مسئول سابق بسیج طلاب و روحانیون مازندران با اشاره به کتاب امام خمینی(ره) با عنوان "جنود و عقل" که مشتمل بر  احادیث امام موسی کاظم(ع) است،، درباره نشانه های مومن خاطر نشان کرد: در این کتاب نماد عقل خدا و نماد جهل شیطان است لذا انسان باید بیاندیشد آیا با ذکر خدا ترس  در او حادث می شود.

استاد قرآنی سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه  احاطه قلب و علائم حضور خدا در انسان از مشخصه مومن است  اظهار داشت: " علی ربهم یتوکلون" بدان معناست که انسان قلبا تمام امور خود را به خدا واگذار کند همانگونه با اعتماد اموراتی را  به وکیل می سپارد، باید بدون نگاه به غیر خدا تمام امور را از خدا دانسته و به چیز دیگری یا کسی دیگر چشم نداشته باشد.

وی ارکان توکل را در 4 امر دانست و عنوان کرد:  علم آنکه این وکیل(خداوند) تمام حاجت نهان و آشکار انسان را می داند و علم آنکه وکیل(خداوند) قدرت به قضای حاجت و روای آن دارد.

حجه الاسلام فرخی در باب دو رکن دیگر توکل، ادامه داد: علم آنکه مورد رحمت خداوند قرار داشته و متوکل به موکل رحم دارد و در نهایت بخل از ساحت اقدس خداوند دور بوده و بخل نمی ورزد.

 

 

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها