معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

استخراج ۶ میلیون و ۳۴۰ هزار تن مواد معدنی از معادن لرستان

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: در حال حاضر ۱۷ ماده معدنی در ۱۲۷ معدن لرستان برداشت می‌شود و طی سال گذشته توانستیم ۶ میلیون و ۳۴۰ هزار تن مواد معدنی را از معادن استان استخراج‌کنیم.
کد خبر: ۹۰۱۸۷۰۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۸
به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، جمال مومیوند امروز دومین جلسه شورای معادن لرستان اظهار کرد: در لرستان موضوع مهمی به نام برداشت‌های غیرمجاز مواد معدنی وجود دارد به‌نحوی‌که در سال گذشته ۱۷ مورد پرونده برداشت غیرمجاز در استان تشکیل شد.

وی خاطرنشان کرد: متأسفانه زمان دادرسی به این پرونده‌ها طولانی است، ضمن اینکه احکام صادرشده متناسب با نوع جرم و قوانین و مقررات قانون معدن نیست.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان بر تشکیل شعبات ویژه رسیدگی به تخلفات معدنی در سراسر استان تأکید کرد و گفت: در برخی استان‌ها با نیروی انتظامی و دادگستری هماهنگ شده که حتی با ماشین‌های حمل موادمعدنی غیرمجاز برخورد شود حال اینکه در لرستان به دلیل اینکه موضوعات مربوط به معدن در شعبات مختلفی بررسی می‌شود لذا خیلی اثرگذاری برخورد قانون را در بین متخلفین شاهد نیستیم.

مومیوند اظهار داشت: در حال حاضر ۱۷ ماده معدنی در ۱۲۷ معدن لرستان برداشت می‌شود و طی سال گذشته توانستیم ۶ میلیون و ۳۴۰ هزار تن مواد معدنی را از معادن استان استخراج‌کنیم.

وی با اشاره به تحقق ۹۱ درصدی تعهد بهره‌برداران در سال گذشته یادآور شد: تعهد سال گذشته بهره‌برداران به سازمان صنعت معدن و تجارت استان ۷ میلیون تن بوده که ۹۱ درصد آن محقق شد.

این مسئول تصریح کرد: ذخیره معادن لرستان ۵۸۸ میلیون تن است که در ۱۷ نوع ماده معدنی تجمیع شدند، عمده مواد معدنی استان سنگ‌های لاشه هستند که مصارف عمرانی و ساختمانی دارند.

معاون سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان وضعیت استان را ازنظر تعداد معادن فعال و برداشت مواد معدنی مطلوب ارزیابی کرد و افزود: در شهریور ۹۴ تعداد معادن فعال استان ۹۴ واحد بود که در سال ۹۵ به ۹۹ واحد و در پایان سال ۹۶ این تعداد به ۱۲۷ واحد رسید و یک رشد ۳۰ درصدی در تعداد معادن فعال را شاهد هستیم.

مومیوند با ابراز اینکه امسال سه معدن بزرگ استان افزایش تناژ داشتند، گفت: از ۳ میلیارد تن ذخیره کشور، ذخیره سنگ استان ۶۵ میلیون تن است، ضمن اینکه استخراج واقعی کشور در سال گذشته ۱۶ میلیون تن بود و لرستان سهم ۱.۱ میلیون تن را در کشور داشت.

انتهای پیام/
ارسال نظرات