رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان:

معادن از بهترین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در لرستان هستند / ضرورت تغییر رویکرد به سمت تکنولوژی‌های جدید

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: معادن از بهترین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در لرستان هستند.
کد خبر: ۹۰۱۸۷۰۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۵۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از لرستان، محمدرضا صفی خانی امروز دومین جلسه شورای معادن لرستان بابیان اینکه جلسات شورای معادن لرستان می‌تواند ظرفیت خوبی در جهت سیاست‌گذاری‌های مهم در حوزه معادن به‌حساب آید، اظهار کرد: معادن از بهترین ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری در لرستان هستند.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ظرفیت‌های صنایع معدنی یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های استان محسوب می‌شوند لذا پیشنهاد می‌شود در زیرمجموعه شورای معادن استان کارگروه کارشناسی شکل گیرد و در این کارگروه پرونده‌ها و مشکلات موردبررسی قرارگرفته و نتیجه نهایی در جلسه شورا بیان شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان ادامه داد: در قوانین و مقررات بحثی به نام 24 مکرر وجود دارد که عمده مسائلی که قابل‌حل نیستند در جلسات 24 مکرر مطرح می‌شوند، بااین‌وجود سعی کردیم با تشکیل جلسه کمیته تعامل بیشتر نزاع‌های بین دستگاهی و مشکلات حوزه معادن را حل کنیم.

صفی خانی بر ضرورت ساماندهی برداشت‌های مواد معدنی تأکید کرد و افزود: با توجه به اینکه سیستم‌های برداشت مکانیزه شده و هم‌اکنون پایش‌ها به صورت الکترونیکی انجام می‌شود لذا تلاش شده بیشتر ساماندهی‌ها و نظارت‌ها از سرمنشأ صورت پذیرد.

وی اظهار داشت: ثروتی در استان به اسم معدن وجود دارد که بایستی از آن به شکل درست استفاده شود، متأسفانه برخی معادن همچون معادن سنگ چگنی اقتصادی نیستند و برداشتی نیز ندارند و لذا ضرورت یک ساماندهی در این زمینه احساس می‌شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان یادآور شد: انتظار می‌رود که معدن به معدن کاران واقعی واگذار شوند، دعوت از هلدینگ‌هایی که در این زمینه فعالیت دارند، همچنین معادن شاخص استان و دارای ظرفیت بالقوه به سرمایه‌گذارانی واگذار شوند که فرآوری معدن را در دستور کار خود داشته باشند.

صفی خانی از ضرورت تغییر رویکرد به سمت تکنولوژی‌های جدید، برداشت‌های اقتصادی و واگذاری به معدن کاران واقعی در حوزه معدن گفت و خاطرنشان کرد: بایستی از نگاه سنتی فاصله گرفت و به سمت توسعه پایدار رفت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار