فرمانده ناحیه بسیج سپاه زاهدان گفت: رمضان هدیه‎ای الهی است که در آن به انسان‎ها فرصت ویژه برای نزدیکی به خدا، آمرزش گناهان و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی داده می‎شود و روح ایمان و تقوا را در روزه‎ داران تقویت می کند.
کد خبر: ۹۰۱۸۵۶۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۵

سرهنگ پاسدار خدارحم سارانی، فرمانده ناحیه بسیج سپاه زاهدان، در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج در زاهدان، با بیان اینکه ماه ضیافت الله، اوج رحمت الهی است، گفت: بهترین ساعات و شب‌ها و روز‌ها متعلق به ماه مبارک رمضان می‌باشد.
 
وی افزود: اگر این ماه اوج رحمت خداوند متعال است، اوج انتظار از بندگان خدا هم می‌باشد. یکی از انتظارات این است که انسان روزه دار زبانش را حفظ کند.

سارانی با اشاره به این مطلب که ماه رمضان ماه میهمانی خداوند است که خداوند بزرگ در این ماه نهایت مهربانی و رحمت را در حق میهمانان خود انجام می‌دهد افزود: روزه از بزرگترین عبادات اسلامی و به فرموده‌ی معصومین(ع) یکی از پنج چیزی است که اسلام بر آن بنا شده است و البته این عبادت مخصوص امت اسلامی نیست و امت‌های پیش از اسلام نیز در روز‌های معینی از سال به اشکال گوناگون روزه می‌گرفتند.
 
فرمانده سپاه زاهدان فلسفه ماه مبارک رمضان را رسیدن به تقوای الهی نام برد و گفت:   معنویت و فضای روح بخش ماه مبارک رمضان به گونه‎ای است که همگان با شوق در صدد اندوختن توشه معنوی و ذخیره آخرت خود هستند.
 
این مسئول با اشاره به این مطلب که ماه مبارک رمضان هدیه‎ای الهی است که در آن به انسان‎ها فرصت  ویژه برای نزدیکی به خدا، آمرزش گناهان و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی داده می‎شود و روح ایمان و تقوا را در روزه‎داران تقویت می شود بیان کرد: 
یکی از برکات معنوی این ماه مبارک، رعایت بیش از پیش عفاف و پوشش و دوری از ناهنجاری‎ها است، لذا انتظار می‌رود همگان ضمن رعایت فضای معنوی حاکم بر جامعه، اخلاق و پوشش اسلامی را مراعات کنند.
 
وی ادامه داد: در این ایام، شیاطین در غل و زنجیر هستند، انسان لذت‌های دنیوی را ترک کرده و در نتیجه فرصت بهتری پیدا می‌کند تا به درون خود توجه کند. وقتی توجه انسان از مادیات، نیاز‌های جسم و لذت‌ها دور شود، روح مهلت پالایش پیدا می‌کند.

فرمانده ناحیه بسیج سپاه زاهدان افزود: روزه گرفتن وعبادت کردن در این ماه، سپر آتش جهنم خواهد شد؛ روزه‌دار مادامی که در این ماه روزه است، هر عمل خیری که انجام دهد، ثوابش چندین برابر خواهد بود.

وی اظهار کرد:  در روایات آمده است که روزه‌داری تنها به معنای پرهیز از خوردن و آشامیدن نیست، بلکه باید همه اعضا و جوارح انسان روزه باشد. غیبت نشود، نگاه به نامحرم نکنیم، کسی را مورد آزار و اذیت قرار ندهیم.

سارانی در پایان خاطر نشان کرد: ماه مبارک رمضان هدیه‎ای الهی است که درآن به انسان‎ها فرصت ویژه برای نزدیکی به خدا، آمرزش گناهان و رسیدن به سعادت دنیوی و اخروی داده می‎شود و روح ایمان و تقوا را در روزه‎داران تقویت می‎کند.
ارسال نظرات