خبرهای داغ:
رییس دادگستری استان قزوین:

هرچه تربیت قرآنی بیشتر شود، دادگاه ها خلوت تر می شوند

رییس دادگستری استان قزوین گفت: برای عمل به قرآن ما نیاز به فهم درست و تفسیر سالم از آن داریم که این مهم جز با توسل و کمک گرفتن از اهل بیت امکان پذیر نیست و هرکس که بخواهد تنها با عقل و فکر و فهم درک خود به معانی قرآن دست یابد احتمال به بیراهه کشیده شدن او زیاد است.
کد خبر: ۹۰۱۸۵۵۹
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، حجت الاسلام قدرتی رییس دادگستری استان قزوین در نهضت روشنگری نیروهای نظامی و انتظامی، ادارات شهر اقبالیه با تبریک ماه مبارک رمضان اظهار داشت: وظایف یک طلبه که ارشاد وتبلیغ قران است موجب روشنگری و هدایت است همانگونه که حضرت محمد(ص) فرموده اند اگر میخواهید فرزندانتان در مقابل آسیب ها و گناهان بیمه شوند تلاش کنید که محب و دوست دار اهل بیت(ع)، پیغمبر و عاشق قرآن باشند.
وی خاطر نشان کرد: همانطور که تلاش فراوانی بعد از انقلاب برای حفظ و ترویج قرآن در مدارس و ادارات و جامعه شده در قرآن می فرماید ای پیامبر تو برای از بین بردن ظلم و کفر و گناه و جهل و .. به زمین فرستاده شدی اما برای اجرای این امر گام اول هدایت، مهربانی و لطافت است لذا پیغمبر حتی با انسان های بد نیز خوش رو و خوش اخلاق بود و با مهربانی برخورد می کرد.پس هدایت و ارشاد با روی تنگ و بسته امکان پذیر نیست مگر با کسانی که هنجار شکنی می کنند.
قدرتی عنوان کرد: ما از اول در مدرسه، دبیرستان، دانشگاه و خانواده در کودک خود حب قرآن و اهل بیت را بوجود نیاوردیم و در آخر میپرسیم چرا این آدم در جوانی هنجار شکن می شود،؟ خانواده ها از کودکی برای کلاس های زبان و کنکور و غیره کلی هزینه می کنند اما برای دین و ایمانش هیچ تدبیری نمی کنند و بعد می گویند چرا این جوان حرام و حلال سرش نمی شود یا احترام به پدر و مادرش نمی گذارد.
این مسوول گفت: پیامبر اکرم قرآن را راه حل مشکلات جامعه می داند، همانطور که روایت داریم وقتی فتنه های فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و ... به مسلمانان فشار می آورد درمان آن در قرآن است.
رئیس دادگستری استان قزوین بیان کرد: طبق یک نظریه آسیب ها و جرایم مثل کوه یخ در اقیانوس هستند که فقط یک سوم آن بیرون از آب می باشد و دو سوم آن در زیر آب است و قابل مشاهده نیست، همانطور که ما میبینیم سالانه تخلفات زیادی صورت می گیرد و تعداد زیادی ورودی و خروجی در زندان های کشور داریم که طبق نظریه بالا تقریبا تمام کسانی که به سن تکلیف میرسند به یک عنوانی(مستقیم یا غیر مستقیم ) درگیر یک جنایت می شوند.
قدرتی ابراز کرد: در کشور اسلامی ما واقعیت اینگونه نیست، همانطور که رهبر فرزانه انقلاب می فرمایند با تمامی مشکلاتی که در سر راه داریم اما رویش ها بیشتر از ریزش هاست و راه حل تمامی این قضایا و حتی مشکلات ملی در انس با قرآن و حب اهل بیت در دل جوانان است، البته درست است که تلاوت و حفظ و تفسیر قران مهم است اما مهمتر از همه عمل به آن است که متاسفانه خیلی از امثال بنده فقط در ظاهر به قرآن عمل می کنند و در باطن اینگونه نیستند.
وی تصریح کرد: برای عمل به قرآن نیز ما نیاز به فهم درست و تفسیر سالم از آن داریم که این مهم جز با توسل و کمک گرفتن از اهل بیت امکان پذیر نیست و هرکس که بخواهد تنها با عقل و فکر و فهم درک خود به معانی قرآن دست یابد احتمال به بیراهه کشیده شدن او زیاد است.
این مسوول افزود: متاسفاته ما می بینیم که بعضی از جوانان این انس را با موسیقی گرفته اند و شب تا به موسیقی گوش نکنند خوابشان نمی برد چون ذائقه جوانان را عوض کردند، در حالی که روانشناسان غربی می گویند این عمل باعث اخلال و روانپریشی در انسان می شود.
رئیس دادگستری استان قزوین در ادامه اظهار داشت: طبق احادیث، قرآن انسان را از فحشا و منکر باز می دارد، یعنی ما برای درمان خیلی از مشکلات جامعه باید به قرآن که بهترین و شفابخش ترین است مراجعه کنیم اما متاسفانه در نگاه بعضی از مردم و حتی مسئولین این وجود ندارد، فلذا هرچه تربیت قرآنی و اسلامی بیشتر باشد دادگستری و دادگاه ها خلوت تر می شود.
قدرتی در پایان خاتمه گفت: جلسه ی انس با قرآن باید باعث شود همگی بیشتر از قبل به فکر نجات جامعه باشیم چون همانند کسانی که در یک کشتی زندگی می کنند اگر قسمتی از این کشتی غرق شود به زودی تمام آن به داخل آب خواهد رفت.
4001/پ30/ب

 

ارسال نظرات
پر بیننده ها