کم توجهی به علوم تربیتی و پژوهشی ضعف نظام آموزشی است

ولیزاده: امروز در نظام آموزشی و ساختارهای علوم تربیتی و پژوهشی کمتر به موضوع روابط اجتماعی و برخی ابعاد آن توجه می‌شود و این یک ضعف در نظام آموزشی ما تلقی می‌شود و ابعاد موضوعی این مشکل در دوران بلوغ و بعد آن شکل می‌گیرد.
کد خبر: ۹۰۱۸۴۲۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مهرانگیز ولی‌زاده از پژوهشگران علوم آموزشی و پژوهشی و از مدرسان آموزش و پرورش ضمن اشاره به برخی مشکلات و معضلات نظام آموزشی در کشور، به خصوص در پایه‌های ابتدایی و وجود برخی آسیب‌های مختلف در محتوای آموزشی، اظهار کرد: امروز در نظام آموزشی و ساختارهای علوم تربیتی و پژوهشی کمتر به موضوع روابط اجتماعی و برخی ابعاد آن توجه می‌شود و این یک ضعف در نظام آموزشی ما تلقی می‌شود و ابعاد موضوعی این مشکل در دوران بلوغ و بعد آن شکل می‌گیرد.


وی در ادامه به موضوع خانواده و اهمیت آن در دوران کودکی و جوانی اشاره کرد و افزود: موضوع خانواده هم در نظام آموزشی ما دچار ضعف‌های فراوانی است و باید در ساختار نظام آموزشی و تربیتی ما به مسئله خانواده و آموزش‌های همگام در مسیر تحصیلی فکری جدی صورت گیرد و خانواده هم در این بخش سهم بسزایی در حوزه تربیت و تعلیم ایفاء می‌کند که باید مورد بررسی دقیق و هدفمند قرار داده شود.


ولی‌زاده در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محتوای آموزشی در ساختار نظام آموزش و پرورش و برخی مشکلات در این محتوا، تصریح کرد: عدم متناسب‌سازی کتاب‌ها در مقاطع مختلف تحصیلی خود هم یکی دیگر از مشکلات بخش آموزش و پرورش است که بیشترین مشکل در دوران ابتدایی دیده می‌شود.


این محقق و پژوهشگر حوزه آموزش و پژوهش در ادامه به مسئله اساتید آموزشی و روابط دوستانه مربیان با دانش‌آموزان اشاره کرد و تاکید کرد: موضوع امروز روش‌های ارتباط بین مربیان و دانش‌آموزان می‌تواند به عنوان یک عنصر اصلی در موفقیت دانش‌آموزان قلمداد شود و باید در این بخش هم آموزش‌های کلاسیک و به روز برای بخش آموزشی کشور تدارک دیده شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار