خبرهای داغ:
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم مطرح کرد
معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم گفت: ۹۷ درصد از شهروندان قمی در گروه سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال با سواد هستند.
کد خبر: ۹۰۱۸۴۰۸
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۷

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین محمدرضا قاسمی نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران در قم با اشاره به نرخ بی سوادی در استان قم اظهار کرد: براساس آخرین سرشماری در استان، ۳۳ هزار نفر در گروه سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال در قم بی سواد هستند و با سواد کردن این افراد در اولویت کار نهضت سوادآموزی قرار دارد.

وی ادامه داد: ۹۷ درصد از شهروندان قمی در گروه سنی بین ۱۰ تا ۴۹ سال با سواد هستند و از صدا و سیما، رسانه‌های محلی و دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی انتظار داریم که به یاری نهضت سواد آموزی بیایند تا بقیه شهروندان قمی بی سواد هم با سواد شوند و بتوانیم که نرخ با سوادی در استان را به نرخ مطلوبی برسانیم.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان قم افزود: مهم‌ترین الگویی که در زمینه سوادآموزی در کشور داریم، فرمایشات امام خمینی (ره) و رهبر معظم انقلاب است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: امام خمینی (ره) پس از پیروزی انقلاب اسلامی و در اهمیت سوادآموزی فرمودند که از جمله حوائج اولیه برای هر ملتی در ردیف بهداشت و مسکن، آموزش برای همگان است.
ارسال نظرات
پر بیننده ها