امام‌جمعه خورموج گفت: جنایت اخیر امریکا در فلسطین تکرار روز نکبت است و استکبار جهانی با اقدام خود در فلسطین روز خون درست کرد.
کد خبر: ۹۰۱۸۳۷۱
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از دشتی:حجت‌الاسلام عبدالحسین مصلح در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر خورموج مرکز شهرستان دشتی اظهار داشت: هلال ماه رمضان در استان بوشهر و شهر خورموج رؤیت شد که بخشی از دغدغه آخر ماه مبارک رمضان را برطرف کرد .

وی با اعلام این که ماه رمضان ماه دلجوئی و ازدیاد روزی مؤمن است، افزود: ثواب اعمال در ماه مبارک رمضان زیادتر و دروازه‌های خیر برای طالبان آن گشوده می‌گردد، رمضان ماه خیر و برکت است که در قرآن کریم از این ماه به نام هدایت‌کننده مردم یاد شده است.

امام‌جمعه خورموج به‌ روز ملی جمعیت در تقویم رسمی کشور اشاره کرد و گفت: رهبر حکیم و فرزانه انقلاب با توجه به اهمیت مقوله جمعیت در اقتدار ملی و با توجه به پویندگی، بالندگی و جوانی جمعیت کنونی به‌ عنوان یک فرصت و امتیاز و در جهت جبران کاهش نرخ رشد جمعیت و نرخ باروری در سال‌های گذشته، سیاست‌های کلی جمعیت را ابلاغ فرمودند.

 مصلح ادامه داد: با در نظرداشتن نقش ایجابی جمعیت در پیشرفت کشور، تأکید فرمودند که لازم است برنامه‌ریزی‌های جامع برای رشد اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور متناسب باسیاست‌های جمعیتی انجام گیرد.

امام جمعه خورموج با بیان این‌که ازدواج یکی از مسائل مهم اجتماعی است، یادآور شد: شرایط و زمینه ازدواج پسران و دختران را به ازدواج ساده، آسان و به‌موقع فراهم کنیم و جوانان عزیز هم رغبت نشان دهند زیرا مسائل اقتصادی مانع اصلی ازدواج نیست باید ایمان به خدا را تقویت کنیم و خدا بشارت داده است که آن‌ها را بی‌نیاز می‌کند.

وی با اشاره  به‌ روز بهره‌وری و بهینه‌سازی مصرف، عنوان کرد: بهره‌وری می‌تواند بیشترین استفاده از کمترین امکانات و منابع در راه رسیدن به رشد و شکوفایی همه‌جانبه زندگی انسان ایجاد کند.

مصلح ادامه داد: اگر می‌خواهیم رونق اقتصادی، اجتماعی و زندگی بهتری داشته باشیم، استفاده مطلوب، مؤثر و بهینه از همه لحظه‌ها، مجموعه امکانات، پتانسیل‌ها، ظرفیت‌ها، سرمایه‌ها، نیروها و منابعی است که به انسان برای رسیدن به رشد و شکوفایی همه‌جانبه کمک می‌کند.

امام‌جمعه خورموج یادآور شد: به فرموده مقام معظم رهبری در زندگی دچار بیماری اسراف هستیم، اسراف از گناهان کبیره است که متأسفانه الگوسازی در مصرف برق، آب و تغذیه رعایت نمی‌کنیم.

وی به سوم خرداد سال‌روز فتح خرمشهر اشاره کرد و گفت: فتح خرمشهر با اخلاص و ارادت و دلدادگی مردم به اسلام و ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام و بااراده و عنایت پروردگار، تحقق یافت.

مصلح افزود: دست رزمندگان، آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس را می‌بوسیم و بر ارواح پاک و ملکوتی شهدای عزیز که این محال را برای ما ممکن کردند احترام می‌گذاریم.

امام جمعه خورموج تأکید کرد: ادامه پیروزی‌ها و موفقیت‌ها در قبال نظام استکباری دنیا باز نیاز به روحیه شهادت‌طلبی، ایثارگری، جهانی و انقلابی است که بارها مقام معظم رهبری براین مطلب تأکید فرمودند.

وی با اشاره به جنایت امریکای خبیث، جنایتکار، استعمارگر و استثمارگر در انتقال سفارت خود از تل‌آویو به بیت‌المقدس بیان کرد: ریشه تمام جریان‌های تروریستی ضد بشری با حمایت‌های دولت‌های استکباری در محافل رژیم صهیونیستی شکل می‌گیرد که با انتقال سفارت امریکا از تل‌آویو به بیت‌المقدس توسط ترامپ باعث شهادت 70 نفر از جوانان، کودکان، زنان و مردم فلسطینی شد.

 مصلح جنایت اخیر امریکا در فلسطین را تکرار روز نکبت عنوان کرد و یادآور شد: استکبار جهانی با اقدام خود در فلسطین روز خون درست کرد و این نشان از سلطه صهیونیست‌ها در راستای اقدامات ماجراجویانه ترامپ در خاورمیانه است.

امام‌جمعه خورموج یادآور شد: سازش آل‌سعود و برخی دولت‌های دست‌نشانده حامی اصلی تروریسم با صهیونیست‌های نژادپرست، ننگ دیگری در تاریخ خیانت‌های سران مرتجع دولت‌های عربی منطقه است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها