امام جمعه قروه مطرح نمود:

تحقق ۸۰ درصدی اهداف برجام بیشتر به یک لطیفه شبیه است تا واقعیت/تمام جهان آمریکا و اروپا نیست

امام جمعه قروه با بیان اینکه تمامی جهان در امریکا و اروپا خلاصه نمی‌شود گفت: اینکه می‌گویند ما به ۸۰ درصد از اهداف برجامی خود دست یافته ایم بیشتر به یک لطیفه شبیه است تا واقعیت.
کد خبر: ۹۰۱۸۳۱۶
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حجت الاسلام حسن باباییان در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهرستان قروه با بیان اینکه ماه رمضان ماه خودسازی انسان است اظهار داشت: ماه رمضان ماه کسب تقوا است و کسب تقوا نیز جز با عمل صالح و بدون ریا به دست نخواهد امد.

وی با تاکید بر لزوم کمک به ایتام و فقرا در ماه مبارک رمضان افزود: ماه رمضان فرصتی است برای آنکه انسان دست فقرا را بگیرد و با صدقه دادن قلب کودکان یتیم را شاد کند.

امام جمعه قروه به اجرای برنامه‌های گلریزان در ماه مبارک رمضان اشاره نمود و خاطر نشان کرد: افرادی هستند که به خاطر جرائم غیر عمد در زندان به سر می‌برند و ماه رمضان در واقع فرصتی است تا بتوان از طریق اجرای برنامه‌های گلریزان به آزادی این افراد کمک کرد.

وی ادامه داد: متاسفانه زندان شهرستان قروه در مکانی ایجاد شده است که خانواده‌ها به سختی می‌توانند عزیزان و زندانیان خود را ملاقات کنند و باید مسئولین برنامه ریزی کنند و خودرو‌هایی را برای ملاقات خانواده‌های زندانیان قرار دهند چرا که این خانواده‌ها با خطرات و آسیب‌های بسیاری در رسیدن به زندان و دیدار با زندانیان خود رو به رو هستند.

باباییان در بخش دیگری از سخنان خود به انس با قران در ماه مبارک رمضان اشاره نمود و گفت: ماه رمضان ماه زندگی با قران است و اگر با قران انس داشته باشیم سعادتمند می‌شویم.

وی با تاکید بر آنکه تمسک به قرآن و اهل بیت (ع) سربلندی را به همراه خواهد داشت افزود: امروز می‌بینیم کشور‌های اسلامی را که حکام آن با قران انس ندارند و تحت فرمان دشمنان اسلام قرار گرفته اند و عزت خود را از دست داده اند

امام جمعه قروه در بخش پایانی سخنان خود به روند اجرای برجام پرداخت و با بیان اینکه مذاکرات به ۲ دسته التماسی و اقتداری تقسیم می‌شوند گفت: در مذاکره التماسی دیپلمات از روی ضعف با طرف مقابل رو به رو می‌شود و طرف مقابل را در قدرت می‌بیند در حالی که در دیپلماسی اقتداری دیپلمات با عزت در مذاکره ود حضور می‌یابد و دست بالا را در اختیار دارد و با اقتدار با طرف مقابل صحبت می‌کند.

باباییان ادامه داد: اینکه گفته می‌شود ما در برجام به ۸۰ درصد از اهداف برجامی خود دست یافته ایم بیشتر به یک لطیفه و جک شبیه است تا واقعیت.

وی افزود: همانطور که امروز می‌بینیم میزان تورم بالاتر رفته است و وضعیت معیشتی مردم تلخ‌تر و سخت‌تر از قبل شده است و نمی‌توان گفت: اهداف برجام ۸۰ درصد تحقق داشته است.

خطیب نماز جمعه قروه بیان داشت: ما حتی در اجرای برجام پیش بینی یک شکایت را در نقض تعهدات نداشته ایم و هم اکنون که طرف مقابل برجام را نقض می‌کند حتی نمی‌توانیم از او شکایت کنیم.

وی با بیان اینکه برجام برکت‌هایی داشته است خاطر نشان کرد: برجام برکاتی به همراه داشت، اما بسیار ضعیف بود و حتی تحریم‌ها برداشته نشد و افزایش نیز یافت.

باباییان با بیان اینکه اروپا نیز اعلام کرده است که تضمینی در اجرای برجام نخواهد داد افزود: ما نباید دیپلماسی التماسی داشته باشیم بلکه باید با اقتدار در برابر دشمکنان بایستیم.

وی ادامه داد: ما باید به قدرت داخلی تکیه داشته باشیم چرا که تمام دنیا آمریکا و اروپا نیست بلکه بهترین نقطه قوت برای ما در همین کشور‌های آسیایی نیز قرار دارد.

باباییان با بیان اینکه ما ملتی بزرگ و دارای زمینه‌های علمی هستیم که توسعه داخلی را می‌توانیم به وجود بیاوریم گفت: آمریکا جنگ مسلحانه را با ملت ایران اسلامی کنار گذاشته است و امروز زمین جنگ را در وزارت خزانه داری خود برای تحریم ایران اسلامی قرار داده است، اما ما باید عزت خود و توانمندی خود را ببینیم و با حمایت از کالای ایرانی و با تحقق اقتصاد مقاومتی اقتصاد کشور را شکوفا کنیم.

امام جمعه قروه ادامه داد: مسئولین باید از تولیدکنندگان حمایت کنند و تولید کنندگان نیز نباید اجحاف داشته باشند و با مردم سازگار شوند و از طرفی مردم نیز باید به دنبال حمایت از کالای داخلی باشند.

وی به تصمیمالت آمریکایی‌ها در تحریم ایران اشاره نمود و بیان داشت: درشت گویی آمریکا را باید محکم جواب داد چرا که امریکا به دنبال مرگ ما است و بنابراین ما هم فریاد می‌زنیم مرگ بر آمریکا.

وی به جنایات رژیم صهیونیستی در فلسطین اشاره نمود و گفت: امروز می‌بینیم که رژیم صهیونیستی دست به کشتار زنان و کودکان زده است و با جنایات خود به دنبال قتل عام مسلمانان است و ما باید ندای کمک خواستن مسلمانان را پاسخ بدهیم.

باباییان گفت: ما باید در میدان باشیم و در برابر جنایات این رژیم کودک کش بایستیم و با فریاد رسای مرگ بر اسراییل خشم خود را از انان به تصویر بکشیم.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات