رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست کردستان گفت: این زنبوردار متخلف که اقدام به کشتن ۴۰ قطعه پرنده زنبور خوار کرده بود، دستگیر شد.
کد خبر: ۹۰۱۸۳۱۴
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، حیدر ویسی تاکید کرد: این شیوه برخورد با پرندگان مهاجم در میان زنبور داران مسبوق به سابقه است و این افراد به جای استفاده از شیوه‌هایی که منجر به مرگ پرنده نمی‌شود، از سم استفاده می‌کنند.

وی یادآور شد: هر چند این پرنده در معرض خطر انقراض قرار ندارد، اما این شیوه زنبورداران که به یکباره موجب مرگ تعداد زیادی از این نوع پرنده می‌شود، می‌تواند به جمعیت آن‌ها در دراز مدت آسیب جدی وارد کند.

رئیس اداره نظارت بر امور حیات وحش حفاظت محیط زیست کردستان گفت: زنبورداران می‌توانند با استفاده از پارچه‌های قرمز رنگ در اطراف کندوها، یا بهره گیری از توپ‌های پر از گازی که در بالای کندو‌ها منفجر می‌شود، زنبورخوار‌ها را از کندو‌ها دور کنند.

وی اظهار داشت: وجود پرنده‌های شکاری هم در نزدیکی کندو‌ها می‌تواند موجب دوری زنبورخوار‌ها شود.

ویسی با اشاره به اهمیت زنبورخوار‌ها در طبیعت تاکید کرد: زنبورداران نباید فراموش کنند که این پرنده جمعیت زنبور‌هایی که به کندو‌ها حمله می‌کنند و از زنبور‌های عسل تغذیه می‌کنند را هم کنترل می‌کند.

وی یادآور شد: زنبورخوار‌ها علاوه بر این به خوردن حشرات دیگر هم می‌پردازند و برای گیاهان و کشاورزی منطقه هم مفید هستند.

زنبوردار متخلف که اقدام به از بین بردن ۴۰ زنبوردار در اراضی شهابیه قروه کرده بود توسط محیط بانان این شهرستان دستگیر شد و پرونده تخلف محیط زیستی او برای بررسی و صدور حکم به مراجع قضایی ارجاع شده است.

پرنده زنبور خوار از راسته سبزه قباییان است، سبزقباسانان نام یکی از راسته‌های پرندگان است که شامل پرندگانی همچون سبزقبا‌ها، زنبورخواران و ماهی‌خورک‌ها می‌شود.

انتهای پیام/۷۷۲۷
ارسال نظرات