خبرهای داغ:

ظرفیت بسیج برای کمک به فراکسیون زنان مجلس

رئیس بسیج جامعه زنان کشور با انتقاد از برخی سیاست‌های حوزه زنان گفت: سیاست‌هایی که در این حوزه در حال پیاده‌سازی است ایراداتی دارد که نه تنها وضعیت موجود را به سمت وضعیت مطلوب پیش نخواهد برد بلکه مشکلاتی را برای آینده کشور به وجود خواهد آورد.
کد خبر: ۹۰۱۸۲۷۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۲

به گزارش سرویس بسیج جامعه زنان کشور خبرگزاری بسیج، نشست مشترک فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی به ریاست پروانه سلحشوری و رئیس بسیج زنان کشور در فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

در این نشست مینو اصلانی رئیس بسیج جامعه زنان کشور با انتقاد از برخی سیاست‌های حوزه زنان بیان داشت: سیاست‌هایی که در این حوزه در حال پیاده‌سازی است تناقض‌ها و ایراداتی دارد که نه تنها وضعیت موجود را به سمت وضعیت مطلوب پیش نخواهد برد بلکه مشکلاتی را برای آینده کشور به وجود خواهد آورد.

وی ضمن ارائه گزارشی از فعالیت‌های بسیج جامعه زنان کشور گفت: این سازمان می‌تواند به صورت دسته‌بندی شده مسائل و مشکلات زنان را به فراکسیون زنان منتقل کند تا برای آن تدبیری قانونی اندیشیده شود. 

در ادامه مینا بیابانی جانشین بسیج جامعه زنان کشور با انتقاد از کمرنگ بودن وظیفه نظارتی مجلس گفت: جامعه بسیج زنان کشور به عنوان گسترده‌ترین نهاد زنان و خانواده انتظار دارد مجلس با توجه به وظیفه نظارتی خود در این حوزه با جدیت و اثرگذاری عمل کرده تا نهادها و دستگاه‌ها وظایف و تعاملات خود را بر طبق قوانین اجرا کنند.

پروانه سلحشوری رئیس فراکسیون زنان مجلس  نیز در پایان این نشست بر ضرورت تعامل فراکسیون زنان و سازمان بسیج زنان تأکید کرد و با اشاره به مسائل و اهداف مشترک دو نهاد، عنوان کرد: هدف نهایی فراکسیون زنان و سازمان بسیج بانوان اعتلای کشور و جامعه زنان است و ما در چنین جلساتی می‌توانیم به راهکارهای مشترک نیز دست یابیم.

وی با اشاره به فعالیت‌های مفید بسیج زنان کشور، گفت: لازم است چنین نشست‌هایی برای معرفی خدمات بسیج بانوان برگزار شود. 

سلحشوری ادامه داد: بسیاری از برنامه‌هایی که رئیس سازمان بسیج در جلسه امروز عنوان کرد در برنامه‌های فراکسیون زنان و مجلس شورای اسلامی نیز قرار دارد.

وی در ادامه به موضوع اشتغال زنان اشاره و اظهار کرد: کارآفرینی، گسترش مشاغل خانگی و استفاده از تعاونی‌ها جزو برنامه‌های مشترک فراکسیون زنان و سازمان بسیج بانوان است.

سلحشوری بر حمایت از زنان سرپرست خانوار تأکید و برنامه‌های بسیج بانوان کشور در حمایت از خانواده‌های زندانی را ستود و بر برگزاری نشست مشترک دیگری با حضور معاونت زنان رئیس جمهور و مسئولان سازمان بسیج زنان کشور تأکید کرد.

 

ارسال نظرات
آخرین اخبار