فرمانده سپاه ناحیه نیمروز گفت: امروز اعتبار اسلام به محوریت ایران اسلامی به دلیل هشت سال دفاع مقدس است و سردار سلیمانی ها که در صف مقدم در برابر دشمن در آن سوی مرزها می جنگند، از جنس همین شهدای دوران دفاع مقدس هستند.
کد خبر: ۹۰۱۸۲۷۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۷:۴۷

به گزارش خبرنگار بسیج از نیمروز، سرهنگ پاسدار علی محبی، فرمانده سپاه نیمروز در یادواره شهیدان علیرضا پرکاس و خانجان پایدار  که در شهرستان نیمروز با حضور مسئولین شهرستانی، خانواده معظم شهدا و ایثارگران و بسیجیان برگزارشد، اظهار داشت: اگر به هر نقطه از زندگی شهدا بپردازیم، قطعا به نقطه‌ای میرسیم که وجه تمایز آن‌ها با دیگران بوده که سبب شده شهدا به عرش بالا برسند.

وی با بیان اینکه فرهنگ پر بار شهادت فرهنگی است که برای بسیاری از افراد دیر شناخته می‌شود، افزود: برای اینکه فرهنگ شهادت در درون خود ویژگی‌هایی دارد که انسان‌هایی که سمت و سوی مادی گرایی دارند کمتر می‌توانند با این ویژگی‌ها هم سو شوند.

سرهنگ محبی گفت: در جبهه حق و باطل دو نکته وجود دارد و آن این است که فرهنگ شهادت این نکته را به ما آموخت که ابتدا باید خدا را باور کنیم، زیرا خدا باوری رمز موفقیت ورود در میدان جنگ است.

فرمانده سپاه نیمروز با بیان اینکه خدا باوری عامل اصلی ورود به میدان دفاع بود، افزود: در جنگ ابتدا باورمان شد که در جبهه‌ای حضور داریم که در این جبهه خدا، امام، قرآن و ولایت فقیه قرار دارد و حضورمان درجبهه وجهه شرعی پیدا میکند بعد از همراهی کامل با امام خمینی، ایستادگی در برابر دشمن فصل مشترک رزمندگان دفاع مقدس بود.

وی بیان داشت: در زمان جنگ، ایثار، فداکاری برای حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی بود، شهید پرکاس، شهید پایدار و دیگر شهدا در برابر دشمن ایستادگی کردند، آن‌ها به همه تعقلات دنیایی پشت کردند تا به جایی که عند ربهم یرزقون است، برسند.

محبی تصریح کرد: اگر ملتی از فرهنگ شهادت، ایثارگری فاصله گرفت، ضربه محکم و سیلی خواهد خورد، و افرادی که فکر میکنند ایثارگری با تعامل با دشمن ممکن است، سخت در اشتباه هستند.

این مسئول با بیان اینکه دشمن می‌خواهد ظلم بر ظالم بتازد و مظلوم حقی در دفاع از خود نداشته باشد که این در تعارض با فرهنگ شهادت، انقلاب اسلامی است، بیان کرد: امروز اعتبار اسلام به محوریت ایران اسلامی به دلیل هشت سال دفاع مقدس است و سردار سلیمانی‌ها که در صف مقدم در برابر دشمن در آن سوی مرز‌ها می‌جنگند، از جنس همین شهدای دوران دفاع مقدس هستند.


فرمانده سپاه نیمروز با اشاره به این مطلب که یادواره شهدا در واقع به معنای حفظ روحیه شهادت طلبی، پیمان بستن با خون شهدا است، تصریح کرد: شهدا یکی پس از دیگری برای ما آبرو آوردند و این آبرو تنها درایران نبوده بلکه در جغرافیای کشور‌های همسایه را هم شامل می‌شود.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: ما وظیفه داریم با برگزاری این چنین یادواره‌هایی رشادتها، جان فشانی ها، از خودگذشتگی‌های رزمندگان و شهدا را به نسل جوان و آینده ساز انقلاب منتقل کنیم تا فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه احیا شود.

ارسال نظرات