سال گذشته؛

379نفر از معتادان پاک شده در آذربایجان شرقی صاحب کار شدند

معاون توسعه امور پیشگیری بهزیستی آذربایجان شرقی در همایش مداد مخدر و پیشگیری از اعتیاد در هشترود گفت: در سال گذشته برای 379 نفر از معتادین پاک شده ایجاد اشتغال و وام های کم بهره از50هزار ریال تا 150 هزار ریال با سود کم داده شده است.
کد خبر: ۹۰۱۸۲۲۷
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، بهزاد وحیدنیا افزود: سازمان بهزیستی به معتادانی که درمان شده اند و شرایط به کارگیری آن ها در مشاغل فراهم شده است این وام را پرداخت می‌کند و پاک شدن این افراد باید مورد تأیید درمانگران سازمان بهزیستی قرار گرفته باشد.

وی با بیان اینکه بهزیستی با سه رویکرد درمان، توانمندسازی و پیشگیری اقدام به ارائه خدمات می‌کند اظهارداشت: با ایجاد خانه‌های درمان و انجام سه رویکرد بهزیستی وضعیت استان از نظر معتادان نسبت به دیگر استان‌ها در وضعیت خوبی قرار دارد.

وحیدنیا اضافه کرد: مهم ترین اولویت این اداره کل در بحث اعتیاد آگاه سازی است و اقدامات لازم برای درمان و کاهش آسیب معتادان انجام شده است.

فرماندار هشترود هم گفت: در سال گذشته 10 میلیارد ریال وام کم بهره به معتادین پاک شده در این شهرستان داده شده است.

امین امینیان افزود: علاوه بر پرداخت وام خوداشتغالی، هر کدام از کار آفرینانی هم که بتوانند به عنوان پشتیبان معتادان پاک شده را بکارگیری کنند از وام کم بهره اشتغالزایی برخوردار خواهند شد. 

وی ادامه داد: 200 معتاد پاک شده نیز امسال درخواست وام اشتغال زایی کم بهره داده اند.

ارسال نظرات
آخرین اخبار