خبرهای داغ:
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر اینکه ادغام سازمان‌های حمایتی قابل اجرا نیست، گفت: با نیمی ازکارکنان کمیته امداد و بهزیستی می‌توان به تمام امور آن ها رسیدگی کرد.
کد خبر: ۹۰۱۸۲۲۵
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۱۱

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، سلمان خدادادی در رابطه با برخی اظهارات مبنی بر ادغام سازمان‌های حمایتی، وجود تشکیلات موازی متعدد را معضلی جدی برای کشور دانست و اظهار داشت: این موضوع موجب صرف انرژی زیاد و ایجاد اختلاف در رسیدگی‌ها می‌شود.

وی افزود: با ادغام تمام سازمان‌های موازی مسئولیت، جوابگویی‌ها و مرجع رسیدگی به مشکلات مشخص و در رسیدگی به امور مردم تسریع می‌شود.

خدادادی با تاکید بر لزوم ادغام سازمان‌های حمایتی مانند کمیته امداد و بهزیستی گفت: تعداد کارکنان بهزیستی و کمیته امداد در تمام شهرستان‌ها به اندازه‌ای است که می‌توانند به تمام مسائل مددجویان کشور رسیدگی کنند و به طور قطع حتی با نیمی از پرسنل کمیته امداد و بهزیستی می‌توان به تمام امور آن ها رسیدگی کرد.

این نماینده مردم در مجلس دهم، افزود: با ادغام سازمان‌های حمایتی، تعداد نیروها را می‌توان کاهش و صرفه جویی زیادی را به دنبال دارد.

خدادادی با بیان اینکه با وجود تمام فواید امکان ادغام سازمان‌های حمایتی فراهم نیست، گفت: در مجلس ششم بیش از یک سال در جلسات متعددی ادغام و حذف برخی سازمان‌ها و تشکیلات موازی را بررسی کردیم اما متاسفانه به سرانجام نرسید بنابراین به نظر می‌رسد امکان تحقق این امر فراهم نباشد در واقع ادغام سازمان‌های حمایتی تدبیر و ایده بسیار خوبی است اما قابل اجرا نیست.

نماینده مردم ملکان در مجلس دهم افزود: هر چند ادغام سازمان‌های حمایتی امری مفید است ولی متاسفانه برخی مدیران به هیچ وجه به دنبال از دست دادن جایگاه خود نیستند.

خدادادی اصلاح ساختار را امری ضروری دانست و ادامه داد: به ایجاد تحول و انقلابی عظیم در ساختار اداری کشور نیاز داریم زیرا امروزه ۹۰ درصد اعتبارات کشور صرف امور جاری و حقوق کارمندان و ادارات می‌شود این در حالی است که تنها ۱۰ درصد آن صرف امور عمرانی کشور می شود که نیاز است امور زاید را حذف و به امور ضروری پرداخت.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، افزود: یکی از دردهای فعلی سیستم اداری کشور فربه بودن دولت است این در حالی است که  رهبر فرزانه انقلاب  بارها بر لزوم چابک‌سازی دولت، کاهش هزینه‌ها و افزایش اعتبارات تاکید کرده‌اند.

ارسال نظرات