خبرهای داغ:
معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در همایش آسیب ها و راهکارهای فضای مجازی، آموزش و آگاه سازی شهروندان را موثرترین راهکار عملی در کاهش آسیب های فضای مجازی عنوان کرد.
کد خبر: ۹۰۱۸۲۲۲
|
۲۹ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۰۰:۰۹

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، حجت الاسلم احمد حمیدی افزود: امروزه در جامعه ما خانواده‌ها در سبد فرهنگی خود  با شبکه‌های ماهواره‌ای، فضای مجازی، رسانه‌های مدرن روبرو هستند که هرکدام به ‌نوبه خود بخشی از فرایند تأثیرگذاری در خانواده را هدف قرار داده‌اند.

وی ادامه داد: بر این اساس معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز برگزاری  دوره های  آموزشی پیشگیری از آسیب های روانی و اجتماعی فضای مجازی رابه منظور ارتقای سطح مهارت های فردی  در دستورکار خود قرار داده است تا بتواند از روند رو به رشد معضلات شبکه های مجازی در جامعه بکاهد.

حجت الاسلام حمیدی در ادامه با بیان اینکه مؤثرترین راهبرد در پیشگیری از آسیب های اجتماعی؛ آگاه سازی و اطلاع رسانی عمومی است، اظهارداشت: آسیب‌های اجتماعی و شبکه‌های مجازی، از پدیده های نوظهور زندگی امروزی هستند که در صورت غفلت و  عدم برنامه‌ریزی درست در این زمینه، جامعه دچار زیان‌های جبران ناپذیری خواهد شد و در این میان بار سنگینی از مسئولیت بر دوش سازمان های متولی امر خطیر فرهنگ سازی است. 

 معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز در پایان خاطرنشان کرد: معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری تبریز با رویکردی آموزشی-محور همراه با برگزاری دوره ها و کارگاه های آموزشی متنوع در زمینه آموزش سبک زندگی سالم از جمله آگاه سازی خانواده ها نسبت به تهدیدات فضای مجازی، تکنیک ها و شیوه های برخورد با نوجوانان بر آن بوده تا بتواند هرچه بیشتر در بالا بردن سطح سلامت ذهنی و روانی شهروندان گام برداشته و در تحقق این امر مهم نقش موثری داشته باشد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها