خبرهای داغ:
امام جمعه شاهرود با تاکید بر وحدت در استان و حل مشکلات به نفع مردم گفت: روی کاغذ آسان می شود گفت انتقال،اما باید به خواسته مردم توجه کرد ،ما مسئولین خادم و نوکر مردم هستیم ،باید خواسته های مردم را بشنویم.
کد خبر: ۹۰۱۸۲۱۹
|
۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۲۳:۲۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از شاهرود، حجت الاسلام والمسلمین عباس امینی در خطبه‌های نماز جمعه شاهرود با اشاره به شنبدن زمزمه‌هایی مبنی بر انتقال اداره کل راه به مرکزیت استان! اظهار کرد: ما از روزی که شنیدیم نگرانی‌های مردم و نگرانی‌های کارکنان را به گوش مسئولان شهری و استانی و کشوری رساندیم؛ چه با تلفن و چه نامه و چه با بیان مواضع.
وی با بیان اینکه همه مسئولین شهری دقت کنند، هم مسئولین استانی و هم مسئولین کشوری گفت: مردم ما دلداده دین و نظام و انقلاب اسلامی هستند، اگر در یک حادثه‌ای با کمال آرامش اعتراضشان را نشان می‌دهند ضد انقلاب سوء استفاده نکند و کانال‌ها و شبکه‌های خارجی به خیال خام خودشان تفسیر دیگری و تحلیل دیگری را نداشته باشند؛ مردم ما در صف انقلاب هستند و برای انقلاب هستند و دفاع از حیثیت خودشان را دارند و این جدای از آن چیزی است که دشمنان ما میخواهند.
امینی با خطاب قرار دادن وزارت راه و استاندار عنوان کرد:در این شرایط این چه زمزمه‌ای است؟ چه وقت مطرح کردن این مسائل است؟ آیا ما کمک می‌کنیم به وحدت استانی؟
امام جمعه شاهرود با تاکید بر اینکه ما به دنبال وحدت هستیم افزود: مسئولین می‌دانند و هم مردم می‌دانند بنده به عنوان امام جمعه شهر، اگر مثلا گفتم مصلی‌ها مظلومند اول مصلای سمنان را گفته‌ام و بعد مصلی شاهرود! استان باید یکپارچه از همه امکانات بهره‌مند باشد، معنایی ندارد که ما رشد یک شهرستان را بیشتر از شهرستان‌های دیگر بخواهیم، منصفانه نیست.
وی ادامه‌داد: روی کاغذ آسان می‌شود گفت انتقال❗️، اما باید به خواسته مردم، به حیثیت مردم، باید توجه کنید. مگر میشود روی کاغذ نوشت قانون شد؟ ما مسئولین خادم این مردم هستیم، نوکر این مردم هستیم، باید خواسته مردم را بشنویم!
وی با تاکید بر اینکه مردم ما خواسته هایشان را با ادب و با احترام و با کرامت نشان می‌دهند گفت: اداره کل که بیش از ۶۰ سال در این شهر بوده و شرایط اقلیمی و مرکزیت راه‌ها در آن دیده شده و کارشناسی شده، این طور نبوده که دیروز آمده باشد و امروز برود! مخصوصاً در این روزگارِ تمرکز زدایی که می‌خواهند مثلاً پایتخت را جابجا کنند!
وی اضافه کرد: امروز با این امکانات و ارتباطات با یک دکمه و با یک ویدئو کنفرانس می‌شود با هرکس در هرکجا ارتباط داشته باشید، چه اصراری است که همه چیز در یک جا جمع باشد؟! هم هزینه‌ها و هم مسائل و هم اقتصاد مقاومتی این را اقتضا نمی‌کند.
امینی با بیان اینکه بیایید میدانی نگاه کنید افزود:در این ۶۰ سال اگر یک اداره کل در اینجا بوده بیشترین بهره آن برای دیگر جا‌ها بوده است ما هنوز راه‌های مورد نیاز احداثی و تعمیری داریم اینطور نیست که اگر اداره کل در این جا وجود دارد به جای دیگر ظلم شده است، اتفاقاً جا‌های دیگر برخوردار‌تر بودند از ما چه اصراری و چه ضرورتی؟
وی افزود: ممکن است بگویند قانون است و گفته اند که سه اداره کل در دو اداره کل می‌خواهد ادغام شود و دولت می‌خواهد کوچک بشود، خب این درست که شما میخواهید قانون را اجرا کنید، اما این را بدانید هیچ کجای قانون نیست که حتماً باید همه ادارات کل در یک جا جمع باشد و در یک شهرستان باشد. ما مخالف قانون نیستیم، اما باید خواسته‌های مردم شنیده شود.
امام جمعه شاهرود با بیان اینکه بنده خواسته مردم را در نامه‌ای به آیت الله شاهچراغی رساندم گفت: طرحی در مجلس در حال تصویب است که مبنی بر تفکیک وزارت راه از مسکن و شهرسازی ست. خب اینکه مشکلی ندارد. این نقل و انتقالات هزینه دارد. اینقدر خانواده‌ها را نگران نکنید مگر رفتن یک عده از یک شهر به شهر دیگر به این راحتی است؟ مگر مسائل انسانی را نباید ببینیم؟ خانواده این کارکنان را نمی‌بینید؟
وی ادامه داد: اولا ما تقاضای مان این است که تا تصویب آن طرح، وزیر راه، صبر کند، متاسفانه بیش از یک سال تا دو سال است که برای اینکه این مسئله اجرا بشود بخشی از عزیزان ما در اداره کل حقوقشان و مزایای شان داده نشده است. ثانیاً اگر اصرار بر اجرای این قانون است که ما مخالف قانون نیستیم، باید حمل و نقل و پایانه‌ها در راهداری ادغام بشود که قانون است نه با تأخیر! و دو مدیرکل همزمان یکی حقیقی و یکی با ویدئو کنفرانس همزمان در دو شهر نصب شود نه اینکه شما اداره راه از اینجا برود حمل و نقل نیاید، حق بدهید به حساسیت مردم، مردم ما زیاده خواه نیستند.
ارسال نظرات
پر بیننده ها